در کلمبیا اتفاق افتاد..

تحویل اسلحه در برابر کرسی نمایندگی پارلمان+تصاویر

تحویل اسلحه در برابر کرسی نمایندگی پارلمان+تصاویر
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 17:04

سازمان ملل اعلام کرد که شورشیان فارک در کلمبیا، در چارچوب صلح در مقابل داشتن 10 نماینده در پارلمان، 8 هزار قبضه سلاح و 1.3 میلیون فشنگ تحویل دادند.

العالمآمریکا

عملیات خلع سلاح، روز سه شنبه با انتقال آخرین محموله سلاح از پادگانی در فونسیکا واقع در ایالت گواجیرا، به پایان رسید. این پادگان، یکی از 12 منطقه ای است که عناصر فارک، از ابتدای سال جاری میلادی در آن ها حضور داشتند. عملیات خلع سلاح نیروهای فارک، توسط سازمان ملل که به عنوان ناظر تعیین شده است، صورت گرفت.

"جان آرنو" رئیس کمیته سازمان ملل در کلمبیا، در مراسمی به مناسبت انتقال آخرین محمولۀ سلاح گفت: تا امروز، 8112 در آن انبار جمع کردیم و 1.3 میلیون فشنگ جنگی را معدوم کردیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز سلاح های جمع آوری شده برای ساخت سه بنای یادبود به افتخار توافق صلحی استفاده خواهند شد که میان جنبش انقلابی فارک و دولت "خوآن مانوئل سانوس" برقرار شد.

بر اساس این توافق، جنبش انقلابی فارک که به مدت 30 سال در جنگل مبارزه کرد، تا سال 2026، بدون انتخابات به 10 کرسی در کنگره دست می یابد و تمامی مبارزان سابق، مشمول عفو می شوند. مبارزانی هم که به زندان افتاده اند، به جای حکم حبس باید به شغل های عام المنفعه نظیر برچیدن مین ها مشغول شوند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها