تذکر به ضد ولایت فقیه خواندن جهرمی و فریادهای قاضی‌پور

تذکر به ضد ولایت فقیه خواندن جهرمی و فریادهای قاضی‌پور
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 17:40

تذکر نماینده رشت در باره اظهارات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات در انتقاد به ضد ولایت فقیه خواندن آذری جهرمی و به دنبال آن تاکید لاریجانی مبنی بر رعایت ادب و نزاکت باعث اعتراض و فریادهای پی درپی نادر قاضی پور شد.

العالم ـ ایران

در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس غلامعلی جعفرزاده با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین نامه گفت: در نظام جمهوری اسلامی که شهدای بسیاری تقدیم کرده و جانبازان و ایثارگران زیادی دارد، آزادی‌،‌ دموکراسی و مردم سالاری به اندازه ای است که وزرا در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و پشت تریبون مجلس می‌ایستند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: در حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار می‌رود که افراد در بیان مطالبشان در پشت تریبون‌ها دقت به خرج دهند. چطور می‌شود که نماینده‌ای در پشت تریبون مجلس می‌رود و وزیری را که از خانواده شهداست، متهم می‌کند که اعتقادی به ولایت فقیه ندارد؟

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: در نظام ولایتمدار که همه ولایت فقیه را دوست دارند، رئیس جمهوری امور اجرایی کشور را در دست دارد که می گوید ۵۰ سال با رهبری رفاقت و ارادت دارد پس مگر می‌شود این رئیس جمهور وزیر ضد ولایت فقیه را به مجلس معرفی کند و در کابینه خود قرار دهد؟

وی در جمع بندی گفت: تقاضای من این است که جلوی بیان این مطالب گرفته شود تا مطالبی بیان نشود که هیچ وجاهتی ندارد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اصل احترام و استفاده از بیان درست موضوع درستی است که باید نسبت به همه و وزرا رعایت شود و به افراد اتهام نزنیم.

رئیس مجلس در عین حال گفت: البته نمایندگان آزادند تا مطالبی را که در ذهنشان نسبت به وزرا ابهام دارد، مطرح کنند که این آزادی عمل نمایندگان از نکات برجسته دموکراسی است ولی در عین حال تذکر آقای جعفرزاده مبنی بر رعایت ادب و نزاکت حرف سنجیده و درستی است.

بعد از صحبت‌های لاریجانی، قاضی‌پور با فریادهایی خواستار بیان تذکر شد که لاریجانی در واکنش به این فریادها به قاضی پور گفت: مگر مخاطب این تذکر شما بودید که می‌خواهید تذکر دهید؟ کمی آرام باشید.

علی رغم این صحبت ها باز هم قاضی‌پور با فریادهای بسیار بلند اصرار بر بیان تذکر داشت که لاریجانی در واکنش به این فریادها مجددا گفت: آقای قاضی پور،‌ به فرض این که این مطالب را شما گفته باشید طبق ماده ۷۹ آئین نامه فرصت بیان تذکر در این جلسه یا جلسه بعد داده خواهد شد.

قاضی پور در میان صحبت‌های لاریجانی باز هم فریاد می زد که واکنش تند لاریجانی را درپی داشت که به او گفت: آرام باشید! همش داد و فریاد می‌کنید! اگر اینطور باشد دیگر این موضوع قابل صحبت کردن نیست و شما باید به داخل راهرو بروید.

باز هم قاضی پور فریاد می‌زد و خواستار بیان تذکر می شد که لاریجانی از هیات رئیسه خواست وارد بررسی صلاحیت وزیر پشنهادی کار شود.

به گزارش ایسنا، در این لحظه تعدادی از نمایندگان با جمع شدن دور قاضی پور او را دعوت به آرامش کردند که برای مدتی کارساز بود، اما یک مرتبه قاضی پور به سمت جایگاه هیات رئیسه برای اعتراض رفت؛ اقدامی که در بین صحبت‌های فرج الله رجبی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار بود و باعث شد او در واکنش این جمله بگوید که فقط می‌گویند سلفی بد است، خب این کار ها نیز بد است.

در نهایت تعدادی از نمایندگان از جمله امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس، قاضی‌پور را به سمت صندلی‌اش هدایت کردند ولی باز هم او با در دست داشتن برگه‌ای به سمت علی مطهری نائب رئیس مجلس رفت و توضیحاتی داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها