لاوروف: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران غیر قانونی است

لاوروف: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران غیر قانونی است
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 18:51

وزیر امور خارجه روسیه تحریم های جدید آمریکا عیله تهران را اقدامی غیر مسئولانه خواند و خاطرنشان کرد که واشنگتن باید به تعهدات خود در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند باشد.

العالم - اروپا

"سرگئی لاوروف" با اشاره به هشدار حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره احتمال خروج ایران از برجام گفت که امیدوار است این اتفاق نیفتد وی همچنین خاطرنشان کرد که امیدوار است که آمریکا هم تعهدات خود را در این زمینه زیر پا نگذارد.

لاوروف همچنین تصویب تحریم های جدید توسط واشنگتن علیه ایران را اقدامی غیر قانونی و غیر مسئولانه دانست و گفت که این اقدام باعث برهم خوردن موازنه قوا در منطقه می شود وی همچنین خاطرنشان کرد که هر گونه اقدام یک طرفه، غیر قانونی است.

وزیر امور خارجه روسیه خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه ایران شده و گفت: "سخن از منافع ملی یک کشور خاص نیست بلکه صحبت از سرنوشت یک منطقه وسیع است که ما می کوشیم آن را از سلاح هسته ای خالی کنیم".

لاوروف تصمیم دولت ایران مبنی بر افزایش بودجه توسعه برنامه موشکی را مسأله داخلی دانست و خاطرنشان کرد که در قطعنامه های شورای امنیت هیچ محدودیتی برای برنامه موشکی ایران وضع نشده است.

208

پربیننده ترین خبرها