نماینده اردبیل در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی مطرح کرد:

ورود بی ضابطه محصولات تراریخته به کشور

ورود بی ضابطه محصولات تراریخته به کشور
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 20:17

نماینده اردبیل گفت: مصرف کود و سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم شده است به طوری که استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که بیشترین ابتلا به سرطان روده و معده را دارد و این به دلیل مواد غذایی است.

العالم ـ ایران

صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی که به عنوان نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ابتدا ضمن عرض تشکر از زحمات حجتی طی ۴ سال گذشته لازم است که قسمتی از دغدغه کشور در حوزه عملکرد و برنامه‌ای وزارت جهاد کشاورزی را دنبال کنم .

او افزود:‌ در حال حاضر در مدیریت بازار محصولات کشاورزی و تولید آنها آشفتگی خاصی حاکم است که طی ۴ سال گذشته اقدامی صورت نگرفته است و در برنامه آقای حجتی نیز چیزی در این رابطه مشاهده نشده است.

بدری تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی جز برای خرید تضمینی گندم برای دیگر محصولات کشاورزی هیچ اقدامی نداشته است به طوری که برای خرید تضمینی  ۵/۲ میلیون تن سیب زمینی هیچ برنامه‌ای ندارد.

او خاطرنشان کرد: ما در سال ۹۴ شاهد بودیم که سیب زمینی حتی با قیمت ۵۰ تومان هم به فروش نرسید و خسارات زیادی به کشاورزان اردبیل وارد شد.

این نماینده مجلس همچنین به تولید پنبه اشاره کرد و گفت: ما سالانه ۱۵ هزار تن تولید پنبه داشتیم که اکنون از کشورهای دیگر وارد می‌شود. همچنین در تولید هندوانه نیز در دشت مغان امسال با مشکل مواجه بودیم به نحوی که تولیدات کشاورزان روی دست آنها مانده و بعضا دور ریخته شده است.

او خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی برای عرضه محصولات و صادرات به کشورهای همسایه نیز هیچ برنامه‌ای ندارد و حتی شاهدیم که به دلیل سوء مدیریت و ایجاد رانت واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در زمان برداشت محصولات صورت می‌گیرد ضمن اینکه تعرفه محصولات کشاورزی برای واردات نیز کاهش پیدا کرده است و این ظلم به تولیدکنندگان است .

به گزارش ایلنا، بدری با اشاره به اینکه هیچ اقدامی برای نگهداری محصولات و انبار آنها نیز صورت نگرفته سلامت محصولات تراریخته و امنیت غذایی را نیز محل سوال دانست و افزود: مصرف کود و سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم شده است به طوری که استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که بیشترین ابتلا به سرطان روده و معده را داد و این به دلیل مواد غذایی است که اقدامی برای مدیریت مصرف کود و سموم شیمیایی صورت نگرفته است.

او با طرح این سوال چرا تاکنون برای شغل محسوب شدن کشاورزی و دامداری طی ۴ سال گذشته اقدامی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اکنون دامداران و کشاورزان شاغل محسوب نمی‌شوند و حتی به اندازه یک کارمند ساده نیز برای آنها ارج و قرب قائل نشده‌ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها