مواضع روسیه درباره اقدام نامتعارف آمریکا و انگلیس در سوریه

مواضع روسیه درباره اقدام نامتعارف آمریکا و انگلیس در سوریه
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 00:58

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز شگفتنی از انتشار خبرهایی درباره فروش مواد شیمیایی آمریکایی و انگلیسی به گروه های مسلح سوری، این اقدام را غیر عقلانی خواند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم "ماریا زاخارووا" در صفحه شخص خود در فیسبوک نوشت: "این کار نشان می دهد که آنها تا چه اندازه به تعهدات خود نسبت به قانون بین الملل و دموکراسی پایبند هستند! فروش مواد شیمیایی سمی به تروریست ها و همزمان پخش تصاویری از کودکان قربانی به سرپوش، کاملا غیر عقلانی است".

گفتنی است "فیصل مقداد"، معاون وزیر امور خارجه سوریه از کشف مواد شیمیایی ساخت ترکیه فشنگهای ساخت انگلیس و آمریکا حاوی مواد شیمیایی در جریان عملیات آزادسازی برخی مناطق سوریه پرده برداشته است. این دیپلمات سوری اقدام آمریکا، انگلیس و متحدانشان را در نقض توافقنامه منع سلاح های شیمیایی و تجهیز گروه های مسلح به مواد شیمیایی را محکوم کرد.

مقداد تصریح کرد که در عملیات آزادسازی برخی مناطق سوریه، بمب های حاوی مواد "CS" و"CN" تولید شرکت آمریکایی " Federal Laboratories " و مواد شیمیایی ساخت شرکت انگلیسی Cherming Defence UK " و شرکت آمریکایی "NonLethal Technologies " کشف شده اند.

208

پربیننده ترین خبرها