شاه عربستان اجازه ورود حجاج قطری را صادر کرد/ تاکید ریاض بر عمق روابط تاریخی سران سعودی با خاندان حاکم بر قطر

شاه عربستان اجازه ورود حجاج قطری را صادر کرد/ تاکید ریاض بر عمق روابط تاریخی سران سعودی  با خاندان حاکم بر قطر
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 02:27

ملک سلمان ، پادشاه عربستان به حجاج قطر اجازه داد که از طریق گذرگاه زمینی و بدون مجوزهای الکترونیکی برای انجام مناسک حج وارد خاک عربستان بشوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شبکه العربیه در این زمینه گزارش کرد: ملک سلمان همچنین دستور اعزام چندین هواپیما برای استقبال از حجاج قطری با هزینه خودش را صادر کرد.

این تصمیم پادشاه عربستان بنا به میانجی گری شیخ عبد الله بن علی بن جاسم آل ثانی صورت گرفته است.

هدف از بازگشایی گذرگاه زمینی «سلوی» فراهم کردن امکان ورود اتباع قطری به عربستان جهت انجام مناسک حج تمتع عنوان شده است. این حکم، همچنین زائران قطری را از انجام بازرسی‌‌های الکترونیکی معاف می‌کند. 

رسانه‌های عربستان از جمله العربیه گزارش داده‌اند ملک سلمان همچنین هواپیماهایی را برای انتقال زائران قطری با هزینه شخصی خودش، در نظر گرفته است.  

الشرق‌الاوسط گزارش کرد حکم ملک سلمان بعد از میانجی‌گری شیخ احمد بن عبدالله بن جاسم الثانی، شاهزاده قطری که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرده بود، صادر شده است. 

رياض بر عمق روابط تاريخي با قطر تاكيد كرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دیدار میانجی قطری که برای اولین بار از زمان آغاز بحران خلیج (فارس) صورت گرفت همچنین بر عمق روابط تاریخی بین ملت عربستان سعودی و ملت قطر و بین سران سعودی و خانواده حاکم در قطر تاکید کرد.

خبرگزاری واس عربستان سعودی با اعلام این خبر افزود ولیعهد سعودی در کاخ السلام در جده با شیخ عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی که برای بازگشایی گذرگاه مرزی سلوی به منظور ورود حجاج قطری به خاک عربستان سعودی میانجی گری کرد، گفتگو کرد

این خبرگزاری افزود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی با درخواست ولیعهد و با میانجی گری شیخ عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی در خصوص ورود حجاج قطری به عربستان سعودی از طریق گذرگاه مرزی سلوی به منظور انجام مناسک حج و اجازه ورود همه شهروندان قطری که تمایل به انجام مناسک حج را دارند بدون نیاز به مجوزهای الکترونیکی موافقت کرد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین دستور داد همه حجاج قطری از فرودگاه بین المللی ملک فهد در الدمام و فرودگاه بین المللی الاحساء به عنوان مهمان پادشاه برای حج و عمره منتقل شوند.

پربیننده ترین خبرها