وقتی عربستان تکذیب می کند ... «مطمئن باشید خواستار میانجی گری شده است»!

وقتی عربستان تکذیب می کند ... «مطمئن باشید خواستار میانجی گری شده است»!
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 09:57

احمد السلیطی نویسنده سرشناس قطری درباره بیانیه رسمی عربستان درخصوص تکذیب درخواست از بغداد برای میانجی گری بین ایران و این کشور گفت: وقتی عربستان این موضوع را رد می کند پس اطمینان دارم که این خبر قطعاً صحت دارد.

العالمعربستان سعودی

 به گزارش وبگاه "الوطن یغرد خارج السرب"، عربستان سعودی دیروز (چهارشنبه) گزارش رسانه ها مبنی بر درخواست ریاض برای میانجیگری میان این کشور با ایران را تکذیب کرد.

السلیطی در مورد اخبار منتشر شده در رسانه ها درباره این موضوع در توییتر نوشت: "وقتی عربستان این خبر را رد می کند پس یقین دارم که اتفاق افتاده است".

این در حالی است که یک منبع مسئول عربستانی اعلام کرد که تمام اخباری که در رابطه با درخواست میانجی‌گری عربستان منتشر شده است غیرصحیح است و عربستان هیچ گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده است.

وی در ادامه مدعی شد: عربستان خواهان هیچ گونه نزدیکی به ایران نیست و این موضع عربستان ثابت است زیرا ایران تروریسم و افراطگرایی را در منطقه و جهان ترویج می دهد و در امور دیگر کشورها مداخله می‌کند.

این مسئول سعودی همچنین مدعی شد: عربستان معتقد است که نمی‌توان با ایران مذاکره کرد و تجربه این را ثابت کرده است؛ زیرا ایران به قواعد و عرف‌های دیپلماتیک و اصول روابط بین‌المللی احترام نمی گذارد و عربستان بر خطر ایران برای صلح و ثبات بین‌المللی تاکید دارد.

پیشتر قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران اعلام کرده بودکه عربستان از عراق درخواست میانجیگری میان ریاض و تهران را کرده است.

 221


 

پربیننده ترین خبرها