حاشیه‌های سومین روز بررسی صلاحیت وزرا/مزاح لاریجانی با کواکبیان

حاشیه‌های سومین روز بررسی صلاحیت وزرا/مزاح لاریجانی با کواکبیان
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 14:25

پنجمین جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم با ادامه رسیدگی به صلاحیت محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی آغاز شد.

العالم ـ ایران

در زمان اظهارات مخالفان و موافقان حجتی رایزنی ها و گفت‌وگوهایی بین برخی از اعضای فراکسیون  امید به چشم می‌خورد. رایزنی‌هایی که در پی مذاکره عارف با جهانگیری شدت گرفت و به دنبال آن کمیته حصر فراکسیون امید در قسمتی از صحن مجلس جلسه غیرعلنی برگزار کرده و با برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صحبت کردند .

با پایان بررسی صلاحیت محمود حجتی، مجلس وارد رسیدگی به صلاحیت آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری شد که در ابتدا رئیس مجلس اعلام کرد که نمایندگان مخالف آوایی انصراف دادند ولی بعد از بیان صحبت یک موافق بیگلری نماینده سقز و بانه پشت تریبون رفت و در صحبت‌های کوتاهی با بخشی از برنامه آوایی مخالفت کرد.

وزیر پیشنهادی دادگستری بعد از ارائه برنامه‌های خود سخنانش را با شعری از فیض کاشانی به اتمام رساند که شعرخوانی آوایی واکنش لاریجانی را پی داشت و او با مزاح خطاب به جهانگیری گفت: آقای جهانگیری بد نبود آقای آوایی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌کردید که آنقدر شعرخوانی خوبی دارد.

شعرخوانی نمایندگان از همان روز اول جلسات بررسی صلاحیت وزرا به  چشم می خورد که انگار امروز این شعرخوانی به دو وزیر پیشنهادی دادگستری و دفاع سرایت کرده است.

در اثنای جلسه رای اعتماد، کواکبیان نماینده تهران تذکر داد که اگر وزیری مخالف ندارد لازم به صحبت کردن موافق نیز نیست و به لاریجانی گفت شما که وارد هستید اجازه این کار را ندهید. لاریجانی در واکنش به کواکبیان با خنده گفت: به اندازه پرفسور کواکبیان وارد نیستم.

نوبت به بررسی صلاحیت امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید که نمایندگان مخالف انصراف دادند. حاتمی تنها وزیری است که نماینده‌ای در مخالفت با او صحبت نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها