ادامه پیش‌روی ارتش سوریه در مناطق مرکزی و جنوبی

ادامه پیش‌روی ارتش سوریه در مناطق مرکزی و جنوبی
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 16:43

ارتش سوریه و متحدانش شماری از روستاها و شهرک ها و تپه های مهم جنوب استان رقه را آزاد و تا عمق 25 کیلومتری پیشروی کردند.

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند همه مناطق مرزی را در استان السویداء و برخی مناطق مرزی در استان ریف دمشق در جنوب سوریه را آزاد کنند.

خبرنگار العالم در این باره گزارش داد: کمتر از سی کیلومتر فاصله بین نیروهای ارتش سوریه که از شهر السخنه در استان حمص در حال پیشروی هستند با نیروهای ارتش سوریه که از سمت رقه در حال پیشروی هستند باقی مانده است. با رسیدن این نیروها به یکدیگر، تروریست های داعش در استان های حماه و شرق حمص محاصره خواهند شد.

نیروهای ارتش و متحدانش در دو محور متقابل یعنی شمال جبل الشاعر و جنوب شرق اثریاء مسافت 25 کیلومتر پیشروی کردند. این پیشروی موجب شد دهها موضع و تپه بین اثریاء و جبل الخشابیه آزاد شود.

مناطق تل الاصفر و ظهور المملحه و رسم العمال و رجم الشیح و سوح الدلیجه و وادی عوز همگی آزاد و از حضور تروریست ها پاکسازی شدند. همچنین یگان های مهندسی ارتش سوریه پاکسازی این مناطق را از مواد منجره و تله های انفجاری آغاز کردند.

درگیری ها در مرزهای جنوبی سوریه با اردن نیز بار دیگر از سر گرفته شد. در این درگیری ها نیروهای ارتش و متحدان آن شماری از افراد مسلح موسوم به نیروهای بادیه و جیش العشایر را که مورد حمایت آمریکا هستند از پای در آوردند. همچنین شماری از پاسگاه های مرزی حدفاصل نقطه مرزی 154 تا نقطه مرزی 160 بازپس گرفته شد.

در غوطه شرقی نیز نیروهای ارتش سوریه و متحدانش مجموعه ای از ساختمان ها را در غرب دره عین ترمه آزاد کردند و شماری از تروریست های عضو گروه فیلق الرحمان و جبهه النصره را کشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها