مخالفت علمای تونس با برابری ارث زن و مرد

مخالفت علمای تونس با برابری ارث زن و مرد
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 18:16

علمای تونس با پیشنهاد باجی قائد سبسی رئیس جمهور مبنی بر برابری بین زن و مرد در زمینه ارث مخالفت؛ و آن را برخلاف احکام اسلامی و "خطرناک" برای جامعه تونس توصیف کردند.

العالم - تونس

رئیس جمهور تونس روز یکشنبه گفته بود که کمیسیونی را برای بررسی موضوع آزادی های فردی و برابری در همه زمینه ها  از جمله در زمینه ارث مامور کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، سبسی همچنین از دولت تونس خواست بخشنامه سال 1973 مربوط به ممنوع بودن ازدواج تونسی های مسلمان با غیر مسلمانان را لغو کند. این دو موضوع از آن زمان به موضوع بحث و کشمکش در تونس بدل شده است.

در همین حال، امامان جماعت و کارشناسان مسائل دینی در بیانیه ای تاکید کردند این طرح با احکام اسلامی در تضاد آشکار است.

نورالدین خادمی وزیر امور مذهبی سابق تونس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: قرآن ارث در اسلام را آشکارا توضیح داده است که نه می توان آن را تغییر داد نه تفسیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، حمده سعید مفتی سابق تونس نیز از این طرح به علت اینکه به  اجماع 1400 ساله در این کشور پایان می دهد انتقاد کرد.

عبدالله الاوسیف دکترای علوم اسلامی اعلام کرد؛ پیشنهاد رئیس جمهور نشان دهنده نادیده گرفتن آشکار احکام اسلامی و موضوعی خطرناک است که احتمال دارد جامعه تونس را دچار چند دستگی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها