مردم کره شمالی موز و شکلات می‌خواهند!

مردم کره شمالی موز و شکلات می‌خواهند!
جمعه 27 مرداد 1396 - 04:17

روزنامه ""South China Morning Post  به نقل از گمرک چین از افزایش محسوس صادرات مواد غذائی و کشاورزی از چین به کره شمالی طی چندین ماه اخیر خبر داد.

العالم - آسيا

آمار سه ماهه دوم سال جاری چین از افزایش صادرات حدود 30  کالا به کره شمالی خبر می دهد. ذرت به تنهایی 32 برابر یعنی از 400 تن به 12.724 تن، و موز نیز از 63.4 به 1156 تن افزایش داشته است.

افزون بر این، صادرات دیگر اجناس مانند شیرینی، شکلات، نان و بیسکویت به کره شمالی افزایش داشته است.

آمار امور گمرکی درباره صادرات برنج کامل نبود، اما از افزایش شدید این جنس در سه ماه دوم سال جاری امسال خبر می داد زیرا میزان آن به 11 میلیون تن رسید در حالی که در سه ماه دوم سال 2016، تنها 3.5 تن بود.

کارشناسان معتقدند افزایش کمک ها بیانگر افزایش درخواست بازار کره شمالی است، از سوی دیگر وابستگی بالای پیونگ یانگ به پکن را نیز نشان می دهد، زیرا کره شمالی به خاطر تحریم های تحمیلی اجازه خرید تولیدات دیگر کشورها را ندارد.

دولت چین، ابتدای هفته جاری، در اقدامی برای اعمال فشار به پیونگ یانگ به دلیل انجام رزمایش های موشک های بالستیکی، واردات برخی از کالاها از کره شمالی را ممنوع اعلام کرد.

چین در 15 اگوست واردات زغال، محصولات دریایی، آهن و دیگر فلزات را ممنوع اعلام کرد.

صادرات کره شمالی به چین، ستون فقران اقتصاد کره شمالی است. بر اساس اعلام  پایگاه "Itc Trade Map" واردات چین از کره شمالی سال گذشته  حدود 2.5 میلیارد دلار بوده است.

تنش های شبه جزیره کره از زمان انجام رزمایش هسته ای در ابتدای سال جاری و پس از آن شلیک موشک های بالستیکی افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها