مخالفان مسلح آمریکایی، آمادۀ جنگ داخلی!

مخالفان مسلح آمریکایی، آمادۀ جنگ داخلی!
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 19:07

راستگرایان افراطی در آمریکا برای دفاع از خود در یک جنگ داخلی احتمالی، گروههایی شبه نظامی در ایالت جورجیا در جنوب این کشور تشکیل داده اند و مهارتهای نظامی یاد می گیرند.

العالم - آمریکا

شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد: راستگرایان افراطی در آمریکا از دهه 90 به ایجاد تشکل ها و سازمان های جدیدی برای خود، حتی گروههای شبه نظامی، روی آورده اند و با فراگیری آموزشهای نظامی، خود را برای یک جنگ داخلی احتمالی جدید، آماده می کنند.

جیسون و جوزف که تا بن دندان مسلح هستند در حال تمرین نظامی برای یک تهاجم فرضی هستند. اما گلوله های آنها کاملا واقعی است. آنها عضو گروهی بیست نفره هستند که هر ماه در جورجیا واقع در جنوب آمریکا تمرینات نظامی انجام می دهند.

ماموریت آنها دفاع از خود و ترویج حق حمل سلاح است. نوعی بی اعتمادی در بین آنها وجود دارد به ویژه بی اعتمادی به دولت فدرال.

کریس هیل، فرمانده نیروی امنیتی ایالت جورجیا می گوید: من برای جنگ و مناقشه ای داخلی، مقابله با حمله هسته ای کره شمالی و روسیه، مقابله با تهاجم خارجی و یا تهاجم دولت خودمان در صورتی که بخواهد برای خلع سلاح کردن مردم، به رویشان اسلحه بکشد، آماده ام.

آنها مثل ارتشی واقعی، آخر هفته ها تمرینات بدنی دارند و مبارزه و جنگ را تمرین می کنند.

این شبه نظامیان معمولا با سلاحهایشان در تظاهرات شرکت می کنند تا به گفته خودشان، در کنار پلیس، امنیت را تامین کنند.

بیشتر کسانی که جذب این گروههای شبه نظامی می شوند از مردم سفید پوست طبقه متوسط به بالا و محافظه کار آمریکا هستند که تمایلی به جهانی شدن ندارند.

ایوت دیماریا یکی از زنانی که در این تمرینات نظامی شرکت دارد می گوید: من مهارتهایی یاد می گیرم که بیشتر مردم برای یاد گرفتن آنها پول پرداخت می کنند. من اینجا به همراه دوستانم از این آموزشها لذت می برم. من با کسانی هستم که شبیه من هستند. اینجا اگر بخواهم قبل از غذا دعا کنم کسی مرا مسخره نمی کند. این فرهنگ ما است، فرهنگ آمریکایی.

این شبه نظامیان خود را وارثان مهاجران می دانند. اما اف.بی.آی (پلیس فدرال آمریکا) آنها را گروههای افراطی می داند.

طبق قوانین آمریکا بیان نفرت در این کشور ممنوع نیست و ما (گروه گزارشگر فرانسوی) در اینجا می توانیم آشکارا اسلام هراس باشیم.

فرمانده این شبه نظامیان می گوید برای جلوگیری از ورود فردی تندرو به این جمع، افراد با دقت انتخاب می شوند. اما برخی گروهها برای اقدامات مجرمانه و تروریستی خود در گذشته، چنین دقتی به خرج داده اند.

در سال 2016 شمار شبه نظامیان ضد دولتی در آمریکا 165 نفر بود. وقتی دموکراتها قدرت را در آمریکا به دست دارند شمار آنها افزایش می یابد اما وقتی قدرت دست جمهوری خواهان می افتد تعداد آنها کاهش می یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها