چه کسی از بحران کره سود می برد؟

چه کسی از بحران کره سود می برد؟
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 22:27

به عقیده کارشناسان چینی، هیچ تلاشی در جهان نمی تواند مناقشه درباره کره شمالی را حل کند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روزهای اخیر اوضاع در کره شمالی وخیم تر شده و در هفته گذشته نیز تهدیدات جدیدی میان واشنگتن و پیونگ یانگ رد و بدل شد. اما پس از آن رهبران این دو کشور از مواضع خود عقب نشینی کردند. رهبر کره شمالی در حاشیه دیدارش از یکی پایگاههای استراتژیک این کشور گفت: "موضوع حمله به پایگاه آمریکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد چراکه به اندازه کافی به آمریکا فرصت داده ایم که در مورد جنبه های منفی و مثبت این رویارویی که برای هر دو طرف مناسب نیست، بیاندیشد.

"وان زین چن" مدیر مرکز مطالعات استراتژیک چین در آکادمی علوم اجتماعی پکن تاکید کرد که کره شمالی و ایالات متحده آمریکا خود مشکل ایجاد کردند و باید این دو کشور خود اختلافاتشان را حل کنند.

با این حال این کارشناس چینی نقش مسکو و پکن را حل بحران کره شمالی مردود ندانست چرا که اچین و روسیه دو کشور مهم در عرصه جهانی هستند و می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند. به عنوان مثال، می توانند کره شمالی را تحت فشار قراردهند، کره شمالی به چین و روسیه اعتماد دارد پس ما می توانیم در این زمینه باهم همکاری کنیم.

از سوی دیگر، "یان چانچی" معاون مدیر مرکز مطالعات استراتژیک چین در آکادمی علوم اجتماعی پکن، براین باور است که "آمریکا از این وضعیت در جهت منافع خود بهره برداری می کند".

به گفته این کارشناس، وضعیت موجود به نفع پکن، مسکو و سئول نیست زیرا سامانه موشکی "تاد" آمریکا به سمت روسیه و چین نشانه رفته و در جهت کره شمالی مستقر نشده است.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها