سوریه: ائتلاف آمریکایی منحل شود

سوریه: ائتلاف آمریکایی منحل شود
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 23:53

سفیر سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش باید منحل شود.

العالم - سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک از نیویورک گزارش داد: بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در سوریه باید منحل شود زیرا نیروهای تحت حمایت واشنگتن مردم بیگناه را کشته اند و زیرساخت غیرنظامی حیاتی این کشور را از بین برده اند که نقض قطعنامه های متعدد سازمان ملل متحد است.

در این نامه، نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به کشتن غیرنظامیان بیگناه، تخریب بیمارستان ها، مدارس و زیرساخت در سوریه و همچنین ایجاد اختلال در عملیات ضد تروریستی دیگر گروه ها متهم شده است.

جعفری در نامه خود نوشت: جمهوری عربی سوریه یک بار دیگر از کشورهای عضو این ائتلاف می خواهد از جنایاتی که این ائتلاف به نام آنها مرتکب شده است فاصله بگیرند.

وی در نامه خود همچنین به حمله یکم اوت 2017 ائتلاف آمریکایی در دیرالزور اشاره کرد که براثر آن بیش از 60 غیرنظامی کشته شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

در نامه جعفری همچنین آمده است: اقدامات ائتلاف آمریکایی در سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می شود و دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز با آن مخالف است و اجازه چنین اقداماتی را نداده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها