روزنامه صهیونیستی: ترامپ آمریکا را نابود می کند!

روزنامه صهیونیستی: ترامپ آمریکا را نابود می کند!
جمعه 27 مرداد 1396 - 10:41

یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی نوشت عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را به سوی نابودی و قعر جهنم می کشاند. وی زمان زیادی را جلوی تلوزیون می گذراند و به حرف مشاورانش گوش نمی دهد؛ لذا واشنگتن باید فکری برای حفظ جایگاه خود به عنوان رهبر جهان بکند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم روزنامه "یدیعوت احرنوت"، چاپ رژیم صهیونیستی در سرمقاله امروز خود به قلم "نداف ایال"، کارشناس امور بین المللی نوشت ترامپ با حرف زدن درباره طرح پوچ و بی محتوای تأمین بودجه زیرساخت های رو به نابودی آمریکا، به جامعه آمریکا بقبولاند که کاری انجام داده است.

این روزنامه در سرمقاله امروز خود می نویسد: "جف سشنس، دادستان کل آمریکا تأکید کرده است که دولت ترامپ از ژانویه گذشته تا کنون، کار چندانی نکرده است". شایان ذکر است که ترامپ سعی در برکناری "جف سشنس" دارد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که این هفته در برج ترامپ ترتیب داده بوده است، با روزنامه نگاران درگیر شد. آنها خواستار پاسخ وی در زمینه واکنش کُند و بدون قاطعیت درباره ناآرامی های "شارلوتزویل" شده بودند. یکی از مقامات کاخ سفید در توصیف صحنه درگیری ترامپ با روزنامه نگاران گفت: "رئیس جمهور به راحتی فریاد می کشید".

یدیعوت احرنوت در ادامه می نویسد: "از دهه شصت به بعد هیچ سیاستمدار برجسته آمریکایی اینگونه از نژادپرستی و برتری نژاد سفید دفاع نکرده بود که ترامپ در این کنفرانس دفاع کرد".. " در واقع این جلسه دفاع از بخشی از ادعاهای نازیسم آمریکایی بود".

این روزنامه صهیونیستی درباره دفاع "دیوید دیوک"، نژادپرست معروف و مسئول سابق در گروه "کو کلاکس کلان" از عملکرد ترامپ نوشت: "به بگو چه کسی از تو تعریف و تمجید می کند تا بگویم چه طور آدمی هستی".

طبق نظرسنجی ها "از زمان ریاست جمهوری جورج بوش که به دلیل حمله بی ثمر به عراق منفور شد، ترامپ بدترین وضعیت را در میان روسای جمهور قبلی دارد. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و بیل کلینتون حتی پس از هشت سال ریاست جمهوری تا این حد تنزل نکرده بودند. اما ترامپ فقط پس از گذشت چند ماه به خاطر نوع واکنش در قبال حوادث شارلوتزویل به چنین جایگاهی تنزل کرده است".

این رونامه اسرائیلی می نویسد اوضاع ترامپ بسیار بد است حتی "فاکس نیوز" هم این هفته از وی انتقاد کرد؛ اکنون سئوال در دوایر سیاسی در ایالات متحده این است که اکنون باید با ترامپ چه کار کرد؟

این روزنامه در پایان سرمقاله می نویسد: این فرضیه که طرح تعادل و مهار در آمریکا می تواند ترامپ را مهار کند، شکست خورده است.

یدیعوت تصریح می کند که در چنین وضعیتی وقتی که رئیس جمهور آمریکا وقت خود را پای تلوزیون می گذراند و به حرف مشاوران خود گوش نمی کند آمریکا باید به طور جدی به دنبال راهی برای حفظ جایگاه خود به عنوان رهبر جهان باشد.

208

پربیننده ترین خبرها