آخرین خبرها از اسپانیا/ خنثی سازی دومین حمله/ 5 انتحاری کشته شدند

آخرین خبرها از اسپانیا/ خنثی سازی دومین حمله/ 5 انتحاری کشته شدند
جمعه 27 مرداد 1396 - 11:02

پلیس اسپانیا از خنثی کردن دومین حمله تروریستی و کشتن ۵ فرد مجهز به کمربند انتحاری خبر داده است.

العالم ـ اروپا

پلیس اسپانیا از ارتباط حمله دوم با حادثه بارسلون خبر داده است. در همین حال داعش مسئولیت حمله تروریستی بارسلون را که ۱۳ نفر کشته شدند، برعهده گرفت.

پس از حمله تروریستی روز پنجشنبه (۲۶ مرداد) در بارسلون اسپانیا با ۱۳ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح، جست‌وجوی نهادهای امنیتی این کشور برای دستگیری عامل این سوءقصد ادامه دارد.

تنها چند ساعت پس از این حادثه، حمله مشابهی در شهر کوچک کمبریلز واقع در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب بارسلون رخ داد.

در همین ارتباط مقام‌های اسپانیایی گفته‌اند که مأموران پلیس در نخستین ساعت‌های بامداد روز جمعه ۵ مظنون به عملیات تروریستی را که مجهز به کمربند انتحاری بوده‌اند، در شهر کمبریلز کشته‌اند . با این اقدام  دومین حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

به گفته پلیس اسپانیا، مهاجمان در کمبریلز هم مانند واقعه بارسلون، با یک خودروی ون شماری از مردم را زیر گرفته‌اند. بر همین اساس، یک مأمور پلیس و ۶ رهگذر زخمی شده‌اند.

اما مردی که روز پنجشنبه با یک خودروی ون شمار زیادی از مردم را در محله توریستی "رامبلا" در بارسلون زیر گرفته بود، هنوز دستگیر نشده است. راننده ون پس از سوءقصد، از خودرو خارج شده و فرار کرده است. بلوار معروف "رامبلا" از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین مناطق توریستی کلان‌شهر بارسلون است.

به گفته شاهدان عینی، یک خودروی ون سفیدرنگ با سرعت زیاد در خیابان پرازدحام و پر از گردشگر بارسلون به میان انبوه جمعیت زده و باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم شده است.

به گزارش دویچه وله، گزارش‌هایی از بازداشت دو مظنون در این ارتباط منتشر شده است. به گفته رئیس پلیس ایالت کاتالونیا، یکی از این دو مظنون اسپانیایی و دیگری مراکشی است. این افراد اما راننده خودروی ون نبوده‌اند. به گزارش رویترز، مظنون دیگری هم در جریان درگیری مسلحانه با پلیس در حومه بارسلون کشته شده است.

گزارش‌هایی از حضور گردشگران آلمانی در میان قربانیان حادثه بارسلون نیز منتشر شده است. شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) با استناد به محافل امنیتی گزارش داده است که ۳ آلمانی هم در میان قربانیان حمله تروریستی اسپانیا هستند. این خبر اما هنوز رسما تأیید نشده است.

در همین حال خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از بارسلون گزارش داد، دستگاه های حفاظت شهری و دفاع غیرنظامی اسپانیا اعلام کردند که کشته ها و زخمی های حمله تروریستی عصر پنجشنبه در بارسلونا از هجده ملیت مختلف بوده اند. بیشتر بدانید

منابع پلیس نیز اعلام کرده اند که در حادثه برخورد یک دستگاه ون با گروهی از عابران پیاده در شهر بارسلون اسپانیا تاکنون دست کم 13 نفر کشته شده اند. بیشتر بدانید

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها