مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی در وین برگزار شد+ تصاویر

جمعه 27 مرداد 1396 - 12:05

مراسم بزرگداشت 'محسن حججی' شهید مدافع حرم روز پنجشنبه در مرکز امام علی (ع) شهر وین برگزار شد.

العالم ـ ایران

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید ، دکتر امینیان نماینده کانون جوانان مرکز امام علی با ذکر سابقه ای از زندگی شهید حججی و فرازهایی از وصیت نامه آن شهید گفت: گویا محسن در 16 مرداد 96 ماموریت دارد تا از آنچه بر اولیای الهی در صدر اسلام رفت و از مظلومیت آنان غبارزدایی کند و به یاد همه آورد که حکایت کربلا به پایان نرسیده و در سینه زمین و زمان جاری است.
در ادامه، اطلاعیه ای از طرف حجت الاسلام صفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزدان شهر اصفهان زادگاه شهید حججی قرائت شد. امام جمعه یزدان شهر در این پیام خاطرنشان کرد: شهید محسن حججی توانست با صلابتش در برابر کفر کافران و ظلم ظالمان ، پوشالی بودن آنها را نشان دهد و با اخلاص بی حدش بابی جدید از ابواب شهادت را بگشاید و صدای اسلام حقیقی و ناب محمد را به شرق و غرب عالم برساند.
نماینده ولی فقیه در یزدان شهر اصفهان در این پیام همچنین همگان را به تتبع در زندگی این شهید برای جستجوی صراط مستقیم فرا خواند.
در ادامه این مراسم دکتر شجاعی از رزمندگان دفاع مقدس با ایراد سخنانی درباره مفهوم و اهمیت شهادت در فرهنگ اسلامی گفت: اگر می خواهیم به مقام امام حسین (ع) برسیم راهش این است که 'الله ، اهل بیت و جهاد' در راس معشوق های ما در زندگی باشد.
وی خاطرنشان کرد: فرق افرادی مانند شهید حججی با دیگران در این است که این شهدا در عین اینکه بالاترین عاطفه و عشق را به خانواده و عزیزان خود دارند اما هیچوقت آنها را به خدا ، اهل بیت و جهاد ترجیح نمی دهند.
شجاعی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت الگوهای عملی شامل انبیا ، صدیقین ، شهدا و صالحین در زندگی و همچنین اهمیت سبک زندگی تاکید کرد و گفت: باید به شکلی زندگی کنیم که در لحظه شهید باشیم.
در این مراسم که به ابتکار کانون جوانان مرکز امام علی برگزار شد ، شماری از ایرانیان ساکن اتریش و همچنین مسلمانان از ملیت های دیگر و برخی از مقامات و دیپلماتهای ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از دو روز اسارت ، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد. از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.

فیلمی از جزئیات نحوه شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

فیلم خط و نشان حاج قاسم برای قاتلان شهید محسن حججی را در اینجا مشاهده کنید.

یکی از همرزمان شهید دلاور محسن حججی، از نقش موثر ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در اسارت و شهادت آن سردار بی سر پرده برداشت. بیشتر بدانید

 

پربیننده ترین خبرها