درگفت وگوی اختصاصی با العالم:

دبیرکل نجباء عراق اهداف آمریکا از استقرار در مرزسوریه و عراق را فاش کرد

جمعه 27 مرداد 1396 - 22:57

دبیر کل جنبش نجباء عراق در مصاحبه با شبکه العالم پرده از برخی توطئه های آمریکا در منطقه برداشت.

العالم - عراق

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش نجباء عراق اعلام کرد: هدف اصلی آمریکا از استقرار نیروهایش در مرزهای سوریه و عراق و جلوگیری از آزادسازی مناطق مرزی این دو کشور ایجاد یک منطقه حائل بین موصل و رقه تحت نظارت غیرمستقیم خود آمریکائی ها است .

شیخ اکرم الکعبی در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم با موضوع آزادسازی تلعر و آینده بسیج مردمی عراق گفت : هدف اصلی از ایجاد منطقه حائل حفاظت از امنیت رژیم اسرائیل و اجرای نقشه ها و توطئه های آمریکا در عراق و سوریه و سراسر منطقه خاورمیانه است.

وی گفت : آمریکائی ها نمی خواهند بار دیگر عراق را اشغال کنند و خود را گرفتار درگیری با مقاومت کنند و طعم تلخ شکست را دوباره بچشند و توافقنامه عقب نشینی از عراق را بار دیگر امضاء کنند . آمریکائی ها توافقنامه ای را که برای عقب نشینی خود از عراق امضاء کرده بودند ، مایۀ خواری خود می دانند.

دبیر کل جنبش نجباء عراق اعلام کرد: علت عقب نشینی نیروهای آمریکائی از عراق مبارزه قهرمانانه مقاومت با اشغالگران آمریکائی بود .

شیخ الکعبی افزود: آمریکائی ها هم اکنون تلاش می کنند که مناطقی از عراق و سوریه را غیرمستقیم و به دست عوامل خود اشغال کنند به عنوان مثال ؛ در سوریه به حمایت از تشکیلات شبه نظامی " نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) " می پردازند تشکیلاتی که گوش به فرمان مستشاران آمریکائی است و از آنها دستور می گیرد.

وی گفت: آمریکائی ها در عراق نیز تلاش می کنند که گروه های وابسته به خود را تشکیل دهند که گروه موسوم به " گارد نینوا " یکی از این گروه ها است.گروه گارد نینوا هم اکنون فعال است و تحت حمایت ترکیه ، عربستان سعودی و قطر می باشد و نیروهای آمریکائی در پایگاه هوائی عین الاسد و پایگاه های دیگر به آموزش نیروهای گارد نینوا می پردازند و فرماندهان این گروه هم در اربیل به سر می برند.  

دبیر کل جنبش نجباء خاطرنشان کرد: آمریکائی ها درپی ایجاد منطقه حائل و اداره کردن این منطقه به دست عوامل تحت امر خود هستند. عواملی که منطقه حائل را به دستور آمریکا اداره خواهند کرد ، در عراق عراقی هستند و در سوریه سوری هستند. این عوامل توسط آمریکائی ها آموزش دیده و به خوبی مجهز و مسلح شده اند.

شیخ الکعبی گفت: برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بودجۀ عوامل تحت امر آمریکا در سوریه را تأمین می کنند و در عراق نیز برخی از شخصیت های دولتی بودجه آنها را تأمین می کنند . ما از دولت عراق می خواهیم که از امضای هر توافقنامه ای با آمریکا با موضوع آموزش مستقیم آمریکائی ها به نیروهای عراقی یا تشکیل گروه های وابسته به آمریکا مخالفت کند.

وی تاکید کرد: ما از دولت عراق انتظار داریم که از امضای هر توافقنامه ای با شرکت های امنیتی خارجی امتناع کند زیرا این شرکت ها اسرائیلی و استعماری هستند و این در حالیست که عراق دارای نیروهای بسیج مردمی است نیروهائی که هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ آموزش در سطح خوبی هستند.

شیخ الکعبی گفت: جنبش نجباء یک گروه مقاومت اسلامی است که برای مبارزه با بیدادگری در دوران صدام تشکیل شد و حامی مظلومین و ستمدیدگان است و در دوران اشغال عراق هم با اشغالگران آمریکائی جنگید و هم اکنون به مبارزه با تکفیری ها و تروریست ها در عراق و سوریه می پردازد.

دبیر کل جنبش نجباء افزود : عربستان ، آمریکا ، ترکیه و برخی از شخصیت های عراق از جمله مسعود بارزانی و حزبش فشارهائی را به دولت بغداد برای جلوگیری از مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی تلعفر وارد کردند ولی ناکام ماندند. دولت عراق سرانجام تصمیم گرفت که نیروهای بسیج مردمی باید در عملیات آزادسازی تلعفر از تروریست های داعشی مشارکت کند که این تصمیم ، تصمیم درستی بود.  

شیخ الکعبی گفت: عملیات آزادسازی تلعفر بیشتر از یک ماه طول نخواهد کشید. طرح آزادسازی تلعفر آماده شده است و نیروهائی که در این عملیات مشارکت خواهند کرد ، از آمادگی کامل برخوردار هستند و فقط منتظر دریافت دستور آغاز عملیات می باشند.

وی یادآور شد: برخی از فرماندهان دانه درشت داعش در داخل شهر تلعفر محاصره شده اند و برخی طرف ها تلاش می کنند که از مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تلعفر جلوگیری کنند تا بتوانند این  فرماندهان را نجات بدهند ولی همه نقشه هائی که برای جلوگیری از مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تلعفر کشیده شده بود ، نقش بر آب شد زیرا بسیج مردمی در این عملیات قطعاً مشارکت خواهد کرد.   

214

پربیننده ترین خبرها