جانشین فرمانده کل سپاه:

آمریکا خطا کند، باید جنازه نیروهایش را از آب بگیرد!

آمریکا خطا کند، باید جنازه نیروهایش را از آب بگیرد!
شنبه 28 مرداد 1396 - 09:49

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله بیانیه اخیر ارتش آمریکا در مورد حضور پهباد ایرانی بر فراز ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس را نوعی جنگ روانی خواند و گفت: آنها با ترس و وحشت مشغول ماموریت هستند و اگر خطایی از آنان سر بزند، باید جنازه‌هایشان را از روی آب جمع آوری کنند.

العالم - ایران

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین ضمن انتقاد از حضور غیر موجه نیروی دریایی آمریکا در آبهای خلیج فارس افزود: پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه قانونی خود مشغول پرواز بوده و باید با مداومت پروازی هر لحظه شرایط منطقه را مورد رصد قرار دهند و این ماموریت در چارچوب قوانین بین‌المللی در حال انجام است.

وی در این خصوص تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها علاقه دارند با وجود حضور بحث برانگیز خود در آبهای خلیج فارس، هیچ چیز اعم از قایق گشتی- پهباد و هواپیما در پیرامون آنها وجود نداشته باشد نشان می‌دهد در وضعیت ترس و وحشت فراوانی در حال انجام ماموریت هستند.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران خطاب به یگان‌های مستقر آمریکایی در منطقه گفت: اینجا منطقه ماست و ما برای تسلط بر منطقه با هدف صیانت از مرزهای آبی- خاکی مطابق موازین جاری بین‌المللی ماموریت خود را بطور دقیق ادامه خواهیم داد و لذا طرح هر گونه ادعای خلاف واقع نیروهای فرامنطقه‌ای، از سوی جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

وی در خصوص اینکه آیا اقدامات یک ماهه اخیر نیروی دریایی آمریکا از جمله پرتاب منوّر به سوی گشتی‌های سپاه و همچنین صدور بیانیه ضد عملیات پهبادی ایران می‌تواند توجیهی برای اقدامات احتمالی آتی آنها علیه نیروهای ما باشد، اظهار کرد: قطعا این قبیل تحرکات از روی واهمه بوده و خود آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند در صورت ارتکاب کوچکترین خطایی باید جنازه‌های خود را از روی آب جمع آوری کنند.

کوثری تاکید کرد: ما دقیقا در چارچوب ضوابط تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت داریم به ماموریت خود در منطقه ادامه خواهیم داد و به تحرکات و بیانیه‌های ایالات متحده توجه‌ای نمی‌کنیم.

عملیات انتقام حججی علیه رده فرماندهی داعش خواهد بود

اما در ادامه مصاحبه پیرو اعلام عملیات قریب الوقوع سپاه برای انتقام «شهید محسن حججی»، چند و چون عملیات را از این سردار سپاه سئوال کردیم که وی پاسخ داد: به لطف خدا تا به امروز جبهه مقاومت ضربات پی در پی به اعوان و انصار گروه تروریستی داعش وارد آورده و چنانچه اراده‌ای برای چنین عملیاتی وجود داشته باشد که حتما هم وجود دارد؛ ضربه‌ای به پیکر رده فرماندهی داعش خواهیم زد.

کوثری تصریح کرد: تصمیم گیرندگان و هدایت کنندگان داعش باید بدانند اگر یک اسیری را می‌گیرند و با هدف ایجاد عملیات روانی ضد ایران به فجیع‌ترین حد به شهادت می‌رسانند، نه تنها کاری از پیش نخواهند برد بلکه نیروهای حاضر در سوریه و عراق را مصمم‌ تر از قبل کرده و ضمن تحکیم وحدت مردم ما، جوانان ضربات مهلک‌تری به این جرثومه (داعش) استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و عربستان وارد می‌آورند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری آگاه باشند از مناطقی که دایما در آن متحمل شکست می‌شوند یک قدم جلوتر گام نخواهند گذاشت و وقتی از علمیات انتقام سخنی گفته می‌شود، یقینا و قطعا در روز و ساعت معین این وعده عملی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها