در انتخاب عینک آفتابی مراقب این 6 اشتباه باشید

در انتخاب عینک آفتابی مراقب این 6 اشتباه باشید
شنبه 28 مرداد 1396 - 10:35

عینک آفتابی بخصوص در فصل تابستان معمولا روی صورت بسیاری از مردم جا خوش می کند و برخی از کسانی که برای ظاهر خود و پوشش ارزش بیشتری قائل هستند برای استایل های مختلف عینک های گوناگونی تهیه کرده اند.

العالم - گوناگون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مد و پوشاک، ‌در این گزارش شما را با 6 اشتباه درباره تهیه و استفاده عینک آفتابی آشنا می کنیم.

1ـ عینک آفتابی شما مناسب با استایل شما نیست

چنانچه جزوآن دسته از مردم هستید که عینک آفتابی شان ، امضای آنها محسوب می شود و تنها یک مدل را استفاده می کنند پس دیگر دغدغه ای در این زمینه ندارید. اما بیشتر مردم در موقعیت های مختلف ، عینک های آفتابی متفاوتی را به چشم میزنند. لذا این نکته که چه مدل عینکی را با چه لباسی ست کنید بسیار مهم است. مثلا مدل خلبانی برای ساحل، فریم های پلاستیکی برای تردد در سطح شهر و عینک های اوکلی که برای ورزش مناسب هستند.

2- استفاده از عینک در فضای داخلی

داشتن عینک آفتابی بر چشم در فضای داخلی هر خانه و ساختمانی، کار کاملاً نادرستی است و فقط برای افرادی که به دستور پزشک مجبور به استفاده از آن هستند مجاز می باشد. این عمل که در واقع طفره رفتن از تماس چشمی است به هیچ وجه رفتار مودبانه ای در تعاملات اجتماعی محسوب نمی شود و ظاهری پر ادعا و غیر دوستانه را به مخاطب القاء میکند.

3- عدم حفاظت کافی از چشم ها

متأسفانه بسیاری از عینک های آفتابی، بطور کامل از چشم در برابر اشعه خورشید محافظت نمیکنند، به همین منظور درانتخاب عینک، حتماً باید توجه داشت که دارای استاندارد انگلیسی CE یا UV 400 باشند ، تا بطور کامل قادر به محافظت از چشم در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید باشند.

4- انتخاب فریم متناسب با شکل صورت

با توجه به تنوع بسیار زیاد در شکل و رنگ عینک ها ، باید در انتخاب مدل متناسب با چهره دقت کرد. بر اساس یک قاعده کلی، فریم های مربعی شکل برای چهره های مدور و فریم های گرد برای چهره های زاویه دار مناسب هستند.

5- اندازه های نادرست فریم عینک

با توجه به تفاوت اندازه سر افراد با هم، باید در انتخاب اندازه فریم عینک ، دقت نمود تا به خوبی بر روی چهره قرار گیرد. معمولاً روی بخش داخلی دسته عینک ها سه عدد حک میشود که معرف سه اندازه ( دسته ، عرض شیشه و فاصله دو شیشه ) می باشند.

6- عینک های آفتابی ارزان قیمت

از این عینک ها بخصوص در تابستان های گرم که انعکاس نور چند برابر می شود ، بشدت باید پرهیز کرد چرا که به هیچ وجه آیتم های محافظت از چشم را ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها