کیسه های پول واشنگتن برای دخالت در انتخابات روسیه!

کیسه های پول واشنگتن برای دخالت در انتخابات روسیه!
شنبه 28 مرداد 1396 - 13:59

مسکو هشدار داد که واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری 1996 روسیه دخالت کرده است.

 

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران اروپایی مبنی بر "تاثیر کرملین" بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 گفت:

"حافظه واشنگتن مشکل دارد.  آنها فراموش کرده اند که بانک فدرال رزرو آمریکا، مقدار زیادی اسکناس به ارزش 500 میلیون دلار، در سال 1996 به سفارت آمریکا در مسکو فرستاد".
زاخارووا تصریح کرد: مأموران سیاه این وجوه را برای حمایت مالی از نامزد مورد نظر واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اختیار افراد خاصی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: تحقیقیات در مورد این موضوع در حال انجام است و نتایج آن همراه با نام افراد و سایر جزئیات آن اعلام خواهدشد.

در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به وضوح سخن از دخالت کرملین بود. ایالات ‌متحده به صورت رسمی دولت روسیه را متهم کرد که ایمیل‌های کمیته‌ ملی دموکرات و مقامات ارشد واشنگتن را ربوده و آن‌ها را افشا کرده است. هک شدن ایمیل‌ها و افشای برخی از آن‌ها توسط ویکی‌لیکس باعث شد آمریکا رسماً اعلام کند که مسکو به دنبال پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ است؛ کسی که گفتمان انتخاباتی‌اش باعث آزردگی خاطر متحدین همیشگی آمریکا در اروپا شده و حتی آینده‌ ناتو - مزاحم همیشگی روسیه - را نیز به خطر انداخته است.

مقامات ارشد روسیه ادعای دولت اوباما را مردود دانسته‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را "مضحک" خواند؛ اما اضافه کرد که "مایه‌ افتخار است" که واشنگتن انگشت اتهام را به سمت مسکو دراز کرده است.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها