‌ده‌ها تفنگدار سعودی در جنوب عربستان و یمن کشته شدند

‌ده‌ها تفنگدار سعودی در جنوب عربستان و یمن کشته شدند
شنبه 28 مرداد 1396 - 17:16

نیروهای مشترک یمنی، نیروهای متجاوز سعودی را در جنوب عربستان، میدی و البیضا یمن هدف قرار دادند که به کشته شدن دهها تن از مزدوران و چند نظامی سودانی انجامید.

العالم – یمن

مواضع مزدوران در جنوب عربستان زیر آتش نیروهای مشترک یمنی قرار داشت که مواضع آنان را گلوله باران کرد، عملیاتی که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی انجامید.

تک تیرانداز ها دو نظامی سعودی را در موضع نظامی دخان در جیزان هدف قرار دادند، در حالی که تعدادی از نظامیان سعودی در حمله ارتش یمن و کمیته های مردمی به موضع شبکه در نجران کشت و زخمی شدند. در پشت قله های شیبانی در عسیر نیز، نیروهای مشترک یمنی مواضع سعودی ها را با چند موشک هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروهای متجاوز را به هدف قرار دادن نفتکش لیبیایی در باب المندب که از ایران آمده بود، متهم کرد.

در همین حال، دهها تن از مزدوران سعودی از جمله نه نفر از ارتش سودان، در عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی در میدی به هلاکت رسیدند. منبعی نظامی تاکید کرد که در اثر گلوله باران موشکی و توپخانه ای که محل تجمع متجاوزان را در میدی هدف قرار داد، نه تن از جمله یک افسر با درجه سرگرد و دهها تن از مزدوران وابسته به متجاوزان کشته و بسیاری زخمی شدند.

در استان البیضا هم ارتش و کمیته های مردمی یمن، با پیشروی مزدوران متجاوزان و عناصر وابسته با القاعده در منطقه قیفه مقابله کردند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مزدوران انجامید.

پربیننده ترین خبرها