آیا همه‌پرسی کُردها با گرفتن امتیاز به تاخیر می افتد؟

آیا همه‌پرسی کُردها با گرفتن امتیاز به تاخیر می افتد؟
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 20:22

یکی از مقام های اقلیم کردستان عراق از بررسی احتمال تاخیر در برگزاری همه استقلال کردستان در قبال دریافت امتیازهای مالی و سیاسی از دولت بغداد خبر داد.

العالم عراق

 یک مقام کُرد عراقی فاش کرد که منطقه کردستان عراق احتمال به تاخیر انداختن همه پرسی استقال کردستان را که قرار بود ماه آینده برگزار شود، در قبال دریافت امتیازهای سیاسی و مالی از دولت مرکزی بغداد، بررسی می کند.

ملابختیار از مسئولان دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق فاش کرد که هیاتی کردی برای اطلاع از پشنهادهای سران عراق برای به تاخیر انداختن همه پرسی استقلال کردستان، به عراق سفر می کند.

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که جلال طالبانی رهبر سابق آن بود، بعد از حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، دومین حزب بزرگ کُرد عراق است.

بختیار در گفت وگو با خبرگزاری رویترز در شهر سلیمانیه با تاکید بر این که بغداد آماده است برای تاخیر در همه پرسی، هر امتیازی به کردستان بدهد، گفت: بغداد باید برای کمک به کردها برای عبور از بحران مالی آماده  باشد.

وی عقیده دارد که بغداد باید به توافق درخصوص حل و فصل مساله مناطق مورد مناقشه مانند استان نفت خیز کرکوک پایبند باشد.

بختیار گفت این هیات کُردی که قرار است به بغداد برود، پیشنهادهای مقامات عراقی را به احزاب سیاسی کرد از جمله حزب های تحت رهبری طالبانی و بارزانی، منتقل خواهد کرد تا این احزاب بررسی کنند که آیا امتیازات پیشنهادی برای به تاخیر انداختن همه پرسی کافی است یا خیر؟

وی تاکید کرد که حق کردها برای برگزاری همه پرسی در آینده ، در صورت به تاخیر انداختن آن در شرایط کنونی، همواره محفوظ است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها