ناوشكن آمريكايی با كشتی باری برخورد کرد/10 ملوان آمریکایی مفقود و 5 نفر مجروح شدند

ناوشكن آمريكايی با كشتی باری برخورد کرد/10 ملوان آمریکایی مفقود و 5 نفر مجروح شدند
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 06:07

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ناوشکن این کشور امروز( دوشنبه) با یک کشتی باری در شرق سنگاپور برخورد کرد و به ناوشکن خساراتی وارد آمد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد : ناوشکن موشک انداز یو اس اس جان اس مک کین USS John S. McCain روز بیست و یک اوت (امروز دوشنبه) در حال حرکت در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با کشتی باری آلنیک ام سی Alnic MC برخورد کرد. 

این بیانیه افزود : گزارش های اولیه از به بار آمدن خساراتی در ناوشکن آمریکایی حکایت دارند و در همین رابطه عملیات جستجو و امداد آغاز شده است.

فرانس پرس به نقل از منابع امریکایی گزارش کرد که ده ملوان نیروی دریایی آمریکا در حادثه برخورد ناوشکن این کشور با یک کشتی تجاری در آب های سنگاپور ناپدید شده اند.

به گفته نیروی دریایی آمریکا، پنج ملوان دیگر نیز در برخورد این دو کشتی زخمی شده اند.

ساعاتی پیش یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در آب های سنگاپور، با یک کشتی تجاری که مشخصات آن هنوز اعلام نشده است، برخورد کردند.

کشتی باری آلنیک ام سی که با پرچم لیبریا تردد می کند، 183 متر طول دارد و  پنجاه هزار و هفتصد و شصت و هفت تن نفت یا مواد شیمایی حمل می کند.

نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته هم اعلام کرد که دو مامور ارشد و یک ملوان ارشد یک ناو جنگی خود را که بعد از برخورد با یک کشتی باری فیلیپینی در سواحل ژاپن در ماه ژوئن تقریبا غرق شد برکنار کرده است.
هفت ملوان آمریکایی در آن برخورد کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها