تلاش آفریقای جنوبی برای قطع ارتباط قاره سیاه با رژیم صهیونیستی

تلاش آفریقای جنوبی برای قطع ارتباط قاره سیاه با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 13:11

آفریقای جنوبی به همراه چند کشور قاره سیاه، تلاش های دیپلماتیکی را برای جلوگیری از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی آغاز کرده است.

العالم- آفریقا

خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه هفت رژیم صهیونیستی از تحرکات دیپلماتیک آفریقای جنوبی در مقابله با تلاش برخی از کشورهای قاره سیاه برای عادی سازی روابطشان با این رژیم خبر داد.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات آفریقای جنوبی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: آفریقای جنوبی در نشست سران قاره آفریقا که قرار است دو ماه دیگر در توگو برگزار شود و هدف از آن عادی سازی روابط با اسرائیل است، شرکت نخواهد کرد.

این دیپلمات آفریقای جنوبی همچنین اظهار داشته است: اسرائیل به صورت هولناکی نوار غزه را محاصره کرده و موجب رنج بسیاری برای فلسطینی ها شده است. آفریقای جنوبی از دیگر کشورهای آفریقایی برای گفتگو پیرامون ضرورت قطع روابط با اسرائیل و عدم افزایش آن دعوت خواهد کرد.

وی همچنین افزود: نمی توان از تلاش های اسرائیل برای جلب حمایت کشورهای آفریقایی به منظور از بین بردن مسأله فلسطین چشم پوشید. آفریقای جنوبی در مقابله با تلاش های اسرائیل برای عادی سازی روابط با کشورهای آفریقایی تنها نیست و مراکش، الجزائر، تونس و موریتانی نیز به آفریقای جنوبی کمک خواهند کرد.

پیش از این روزنامه جروزالم پست اعلام کرده بود که نشست سران آفریقا و رژیم صهیونیستی در اواخر اکتبر آتی با حضور 54 کشور آفریقایی به مدت 4 روز در توگو برگزار خواهد شد و انتظار می رود بین 20 تا 30 کشور قاره سیاه در عالی ترین سطح در این نشست حضور یابند.

پربیننده ترین خبرها