امیر حاتمی:

تحریم‌های بخش دفاعی در برجام تا 5 سال ادامه دارد

تحریم‌های بخش دفاعی در برجام تا 5 سال ادامه دارد
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 15:09

وزیر دفاع گفت: در برجام در واقع تحریم های بخش دفاعی تا 5 سال ادامه پیدا می کند، اما از این جهت که بخش بزرگی از موضوع هسته ای یعنی PMD حل شده و حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا اثبات شده است، دست آورده بسیار مهمی در این زمینه محسوب می شود.

العالم- ایران/ سیاسی

امیر حاتمی در خصوص تقویت نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی اظهار داشت: در مرزبانی دو مقوله مهم وجود دارد، یکی نیروی انسانی و ماموریتی که انجام می دهند و دیگری تجهیزات مرزبانی است.

وی ادامه داد: ما در مقوله تجهیزات توانایی های خوبی داریم، اراده نیروهای مسلح به ویژه ستاد کل و نیروی انتظامی به این است که بتوانیم مرزبانی را به تجهیزات جدید مجهز کنیم که این کار با جدیت دنبال می شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سرمایه های اصلی سازمان های نظامی و مرزبانی است ادامه داد: ما مسئولیت های مشخصی را درمورد تامین معیشت، خدمات رفاهی و خدمات درمانی به عهده داریم که در برنامه وزارتخانه پیش بینی شده تا بتوانیم هردو را در حدی انجام دهیم تا نیروهای نظامی کشور دغدغه معیشت و زندگی نداشته باشند.

تاثیر برجام بر توان دفاعی

وزیر دفاع در خصوص تاثیر برجام بر توان دفاعی تصریح کرد: در برجام در واقع تحریم های بخش دفاعی تا 5 سال ادامه پیدا کرده است اما از این جهت که یک بخش بزرگی از موضوع هسته ای یعنی PMD  حل شده و حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا اثبات شده است دست آورده بسیار مهمی در این زمینه محسوب می شود.

وی گفت: برخی کشورها مدعی به انحراف برنامه های نظامی ایران در فعالیت هسته ای بودند که این موضوع برای دنیا روشن شد به این جهت موفقیت خوبی برای ایران به شمار می رود.

افزایش سطح روابط راهبردی با روسیه

حاتمی با بیان اینکه در برجام موارد زیادی به مسائل دفاعی پرداخته نشده است، عنوان کرد: مسائل دفاعی موضوع اصلی توافق هسته ای نیست اما از فضای کلی و گشایشی که برای کشور ایجاد شد حوزه های مرتبط با مسائل دفاهی نیز بهره مند شدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص افزایش ارتباط با روسیه و تبادلات نظامی با این کشور اظهار داشت: ما با روسیه به عنوان یک کشور همسایه و دوست، ارتباطات خوبی در دوره های مختلف داشته ایم، این ارتباطات رو به پیشرفت بوده تا سطح روابط راهبردی امکان و زمینه های آن وجود دارد وبه این سمت حرکت خواهیم کرد.

خانه ملت 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها