احتمال حضور جنگنده‌های سعودی در ائتلاف آمریکایی

احتمال حضور جنگنده‌های سعودی در ائتلاف آمریکایی
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 17:04

معاون گردان‌های سیدالشهدا گفت تردیدهایی درباره حضور جنگنده های سعودی در ائتلاف بین المللی وجود دارد و اسنادی در مورد همکاری این ائتلاف با عناصر داعش در مناطق تحت محاصره در دست داریم.

العالم عراق

فالح خزعلی گفت: ائتلاف بین المللی از 66 کشور تشکیل شده است که برخی مشخص و برخی نامشخص هستند. این ائتلاف اشتباهاتی داشته و به هدف قرار دادن نیروهای عراقی در بیجی در سال 2015 - که حاصل آن نزدیک به سی شهید بود- و نیز حمله به غیرنظامیان در الانبار اعتراف کرده است.

وی افزود: این اشتباهات عمدی بوده و برخلاف ادعای آنها، سهوی نبوده و از این رو ما به صداقت ائتلاف بین المللی شک داریم و فقط به تجربیات جنگنده های ارتش عراق و نیروی هوایی خودمان تکیه می کنیم. ضمن آن که تردیدهایی درباره حضور جنگنده های سعودی در ائتلاف بین المللی وجود دارد، اما اسناد کافی برای اثبات این موضوع در دست نیست.

خزعلی در ادامه گفت: «ما اسناد و مدارکی داریم که همکاری ائتلاف بین المللی با داعش را اثبات می کند چنان که از طریق هواپیماهای خود اسلحه، مهمات و کمک های غذایی برای عناصر داعش در مناطق تحت محاصره و مخصوصا بیجی فرو می فرستادند».

وی تاکید کرد اکنون اراده واقعی ما بیدار شده است و باید به تقویت جنگنده های ارتش و نیروی هوایی بپردازیم که هرچقدر سرعت آزادسازی مناطق باقی مانده بیشتر باشد زودتر از دست ائتلاف خلاص می شویم و هیچ عذری برای حضور در آسمان ما برایش باقی نخواهد ماند.

مشعل السلمی رئیس پارلمان های عربی چند روز قبل تاکید کرد چند کشور عربی به صورت فعالانه در ائتلاف بین المللی و عملیات نظامی علیه داعش مشارکت دارند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها