کدام بازیگران بادیگارد دارند؟

کدام بازیگران بادیگارد دارند؟
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 18:24

در سی و هفتمین قسمت از «فرمول یک»، مهدی صفایی قهرمان کیک بوکسینگ جهان به‌ عنوان مهمان در این برنامه حاضر شد و با کوهسار بهرامی علاقه‌مند به حرفه محافظت شخصی و علی ضیاء پیرامون مسائل مربوط به این رشته به گفتگو پرداخت.

العالم - گوناگون

صفایی با حضور در این برنامه، بیان کرد: حفاظت از افراد بسیار با مکانی که در آن قرار دارند و اتفاقاتی که پیرامون آن ممکن است به وجود آید، ارتباط دارد و من معتقد هستم سیستم «بادیگارد» به افراد دولتی و افرادی که دوره‌های خاص در این مورد می‌گذرانند، متعلق است.

مربی تیم ملی کیک بوکس در سال ۱۹۹۷، در تکمیل حرف‌هایش گفت: به نظر متخصص‌های این حرفه، اصالتی وجود دارد و آن این است که ما ۳۰ سال مراقبت می‌کنیم برای اینکه یک‌ بار اتفاق نیفتد و اگر یک‌ بار اتفاق افتاد، شرایط متعددی ایجاد می‌شود و بستگی به این دارد که شما در چه فضا و اتفاقی باشید که فرد موردحفاظت را از آن مکان دور کنید.

صفایی در رابطه با محافظ‌های شخصی مجالس و هنرمندان که به‌تازگی در میان آن‌ها مرسوم شده است ابراز کرد: علی‌رغم این‌که در گروه‌های مختلف، تخصص‌های گوناگونی مانند روانشناسی، شخصیت شناسی و روابط عمومی وجود دارد، بخش اعظم این کارها تشریفاتی است.

او در پاسخ به این سوال ضیاء که چرا کسی که تخصص‌های مختلفی در زمینهٔ محافظت شخصی دارد، سال‌هاست که نتوانسته در این زمینه فعالیت کند، گفت: من مدتی در ایران نبودم و پس از بازگشت به ایران به این نتیجه رسیدم که ورزشکاران بسیار خوبی داریم؛ اما متأسفانه در تجارت ورزشی نیستند یعنی افرادی که در نهایت مربی می‌شدند؛ این افراد کسانی هستند که بدنشان را می‌گذارند و این در حالی است که هزینه ورزش‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند، شاید خیلی بیشتر از ورزشی مانند اسب‌سواری دربیاید.

عضو هیات‌ رییسه جوجیتسو کل کشور، در تکمیل حرف‌هایش گفت: من ترجیح دادم که باتجربه‌ای که در خارج از کشور کسب کرده‌ام، تجارتی را برای افرادی که بسیار در این زمینه مستعد هستند به راه بیاندازم.

صفایی اظهار کرد: در مرحله اول برای ما بسیار حائز اهمیت است که افراد روابط عمومی را یاد بگیرند؛ چراکه در این زمینه خودشناسی بسیار مهم است و ماحصلش این شد که ۸۰ نفر از افرادی که از تحصیلات کمی برخوردار بودند به دانشگاه راه پیدا کردند.

در کشور ما هنوز بادیگارد بودن تصویب نشده است

عضو هیات‌رییسه جودو استان تهران، بیان کرد: در کشور ما هنوز بادیگارد بودن تصویب نشده و تاکنون کسی مجوز این اتفاق را ندارد. گروه‌هایی که کنار این افراد هستند، به‌ عنوان گروه‌های تشریفاتی فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: عده‌ای از افراد چهره، به‌ واسطه‌ی یک نگاه اشتباه یا ابراز علاقه کردن اشتباه، در صورتشان اسید می‌پاشند و نیاز به این دارند که این‌گونه افراد کنارشان باشند.

گلزار، فرزین و مدیری همراه دارند

قهرمان کیک بوکسینگ جهان اذعان کرد: در میان افراد مشهور و چهره کسی را نداریم که به‌ طور همیشگی همراه داشته باشد و از بین این افراد می‌توان به محمدرضا گلزار، فرزاد فرزین و مهران مدیری اشاره داشت که به جهت حضور در مکان‌های شلوغ از همراه استفاده کرده اند.

او ادامه داد: وقتی جشنی مانند حافظ برگزار می‌شود گروهی از افرادی که ما در این زمینه تربیت‌کرده‌ایم و آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، به آنجا می‌روند و من از کسانی که نیاز به همراه دارند می‌خواهم که در ابتدا استعلام بگیرند که این افراد آموزش‌دیده‌اند یا خیر!

صفایی در پاسخ به این سؤال ضیاء که ویژگی‌های ظاهری در همراهی افراد چقدر مهم است، بیان کرد: اگر شخص بخواهد به‌عنوان محافظ به همراه کسی به‌جایی برود، کمتر به داشتن خصوصیات ظاهری نیازمند است و بیشتر باید در این زمینه متخصص باشد اما اگر به‌عنوان گروه تشریفاتی اعزام می‌شود، ویژگی‌های ظاهری حائز اهمیت است.

او در تکمیل صحبت‌هایش گفت: تصمیم دارم در هفته‌های آینده برای عموم مردم در سرتاسر ایران دوره‌های آموزشی خوبی برگزار کنم تا آن‌ها بدانند از خود و اعضای خانواده شان در مواقع ضروری چگونه مراقبت کنند.

صفایی با اشاره به ضایعه دردناک قتل آتنا اصلانی که اخیراً اتفاق افتاده است تصریح کرد: یک همراه یا محافظ باید به مسائلی فکر کند که دیگران به آن فکر نمی‌کنند.

عضو هیات‌ رییسه کمانگیری روی اسب کل کشور افزود: ما در کل دنیا ۱۱ سازمان جهانی مربوط به این موضوع داریم. باید متوجه شویم که سازمانی که با آن کارکنیم چقدر قدرت دارد و چگونه کار می‌کند؛ منظورم این است که ما نباید گول بخوریم.

مهدی صفایی گفت: من دوست دارم با پلیس‌هایمان گپ بزنم و بگویم که در این زمینه با هم همکاری کنیم؛ چراکه در این صورت کار آن‌ها نیز در این راستا کمتر خواهد شد.

مؤسس و مدیر گروه مراقبتی و تشریفاتی کانسپت اضافه کرد: ما شوکی به اسم شوک ۴ تا ۱۲ ثانیه داریم؛ به‌گونه‌ای که مثلاً وقتی کیف کسی را می‌زنند، می‌گوید من در آن‌یک دقیقه اول نفهمیدم چه شد! و افرادی که این دوره را دیده‌اند، می‌توانند در لحظه تصمیم بگیرند.

او در پایان خاطرنشان کرد: من اینجا به کوهسار بهرامی قول می‌دهم که در این راستا و در کردستان کمکش می‌کنم و هر کاری از دستم بربیاید برایش انجام خواهم داد.

 

منبع : khabaronline

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها