تأثیر سفر پرهزینۀ ملک سلمان بر اقتصاد مغرب

تأثیر سفر پرهزینۀ ملک سلمان بر اقتصاد مغرب
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 04:38

روزنامه هاآرتص در گزارشی به بررسی هزینه های پادشاه عربستان در تعطیلات یک ماه اش در شهر طنجه مغرب و تاثیر این سفر بر اقتصاد آن کشور پرداخت.

العالم - عربستان سعودی

 در این گزارش آمده است؛ بیش از هزار نفر در فرودگاه محلی طنجه از هواپیما پیاده شدند که از وزرا، مشاوران، نزدیکان و محافظان امنیتی ملک سلمان بودند. حدود 800 اتاق در هتل ها و سوئیت ها به علاوه 200 خودرو -البته غیر از خودروهایی که ملک سلمان با خودش برده بود- برای این افراد رزرو و اجاره شد و در مجموع پیش بینی می شود هزینه گذران یک ماه تعطیلات در این شهر مغربی بیش از 100 میلیون دلار شده باشد.

هاآرتص افزود: شاه سعودی تنها کسی نیست که از گذراندن تعطیلات در طنجه لذت می برد بلکه وزارت دارایی مغرب و صنایع محلی از جمله در بخش هتلداری و گردشگری نیز شکوفا شده اند و پیش بینی می شود تعطیلات سلمان حدود1.5 درصد از درآمدهای این کشور از راه گردشگری خارجی در سال جاری را (که جمعا معادل 6.5 میلیارد دلار است)، تامین کند. این درحالی است که بخش گردشگردی مغرب، 12.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است و در مقابل، درآمد حاصل از صنعت فسفات (که مغرب با آن شناخته می شود) به 18 درصد می رسد.

از دیگر علل سفر سلمان به مغرب، دور بودن این کشور از حملات تروریستی است هرچند دولت در سال گذشته از کشف 18 هسته تروریستی خبر داد اما مغرب به اندازۀ همسایه خود تونس شاهد عملیات تروریستی نبوده است.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها