کشته شدن دهها غیرنظامی در حملات ائتلاف به رقه

کشته شدن دهها غیرنظامی در حملات ائتلاف به رقه
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 19:49

منابع محلی تاکید کردند که بر اثر بمباران دو محله البدو و السخائی در شهر رقه،  55 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و نیز تمام اعضای برخی خانواده ها کشته و دهها تن دیگر مجروح شدند.

العالم ـ سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع تصریح کردند که بر اثر بمباران شدید توپخانه ای از سوی نیروهای دموکرات سوریه و نیز حملات هوایی ائتلاف بین المللی آمار کشته شدگان طی 48 ساعت گذشته از صد نفر فراتر رفت. امروز سه شنبه نیز چندین محله در رقه که همچنان تحت کنترل داعش هستند، هدف قرار گرفتند و خرابی گسترده ای در زیرساختها ایجاد شد.

پس ازگذشت بیش از دو ماه و نیم از درگیری های داخلی رقه، نیروهای دموکرات سوریه که کردها ستون اصلی آن را تشکیل می دهند، حدود 60 درصد آن را تحت کنترل گرفتند و دهها هزار نفر از غیرنظامیان از شهر پا به فرار گذاشتند.

آمریکا در این خصوص می گوید که 200 هزار نفر دستکم طی ماههای اخیر از رقه فرار کردند و حدود 20 هزار غیرنظامی همچنان در داخل شهر تحت محاصره هستند.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا دست به حملات هوایی علیه رقه می زند و مشاوران نظامی دارد که نیروهای دموکرات سوریه را همراهی می کنند، آنها از نخستین هفته ماه ژوئن گذشته تاکنون دست به حملاتی در داخل شهر رقه به منظور اخراج داعش می زنند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) پیش از این از یک منبع نظامی نقل کرد که نیروهای دولت سوریه با همکاری با متحدانش مرحله نخست عملیات نظامی را به پایان رساندند و اینک عناصر باقیمانده داعش درمنطقه عقریبات در حومه شرقی حماه را تحت محاصره درآوردند.

210

پربیننده ترین خبرها