دیدار معاون وزیرخارجه ایران با خانواده امام موسی صدر

دیدار معاون وزیرخارجه ایران با خانواده امام موسی صدر
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 00:23

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر سه شنبه 31 مرداد 96 با حضور در موسسه امام موسی صدر با سرکار خانم رباب صدر خواهر و سید صدرالدین صدر فرزند امام موسی صدر دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در این دیدار که همزمان با ایام سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر انجام گردید، جابری انصاری با تجلیل از امام صدر، نقش ایشان را در بسترسازی جهت ثمربخشی نهال انقلاب اسلامی در لبنان اساسی برشمرد و اظهار داشت: امام موسی صدر نماد مقاومت و همزیستی مسالمت آمیز در جامعه چند فرهنگی لبنان بود. 

جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار از نقش امام صدر در لبنان گفت و تاکید کرد که حضور امام موسی صدر نقش مهمی در ساخته شدن و پیشرفت مردم لبنان داشته است.

او همچنین عنوان کرد که به زودی جلسه‌ای برای بررسی و پیگیری بیشتر پرونده ربودن امام موسی صدر از طرف ایران تشکیل خواهد شد.

خانم رباب صدر رییس موسسه امام موسی صدر نیز در این دیدار ضمن بیان خاطراتی از امام موسی صدر در آخرین روزهای حضورش در لبنان، اعتلای جایگاه شیعیان در لبنان را از اهداف اساسی ایشان بر شمرد. 

وی همچنین با اشاره به پیروزیهای اخیر مقاومت در مبارزه علیه گروههای تروریستی در لبنان، از نقش و جایگاه سید حسن نصرالله در عزت بخشیدن به لبنان و شیعه تجلیل کرد.

خانواده امام موسی صدر در این دیدار از تلاش‌ها و پیگیری‌های پرونده و فشارهایی که در این مسیر وجود دارد گفتند و دیپلمات‌های ایرانی را در جریان آخرین تحولات پرونده ربودن امام موسی صدر قرار دادند.

آنها همچنین تاکید کردند که با وجود پیگیری و تلاش‌های رهبران لبنان، این فعالیت‌ها برای به نتیجه رسیدن پرونده کافی نیست و باید فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد تا امام موسی صدر و دو همراهش آزاد شوند.

در این دیدار محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان و دیگر اعضای هیئت ایرانی حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها