افزایش سوء استفادۀ بوکو حرام از کودکان برای جنگیدن

افزایش سوء استفادۀ بوکو حرام از کودکان برای جنگیدن
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 10:22

گروه بوکوحرام در نیجریه برای اجرای حملات انتحاری از کودکان استفاده می کند و هر سال تعداد بیشتری از آنها را به خدمت می گیرد.

العالم - آفریقا

سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای اعلام کرد : تعداد کودکانی که گروه بوکو حرام برای اجرای حملات انتحاری در نیجریه در سال 2017 به خدمت گرفته است ، در مقایسه با سال 2016 بیش از 4 برابر افزایش یافته است .

به گزارش پایگاه روسیا الیوم ؛ یونیسف در بیانیه خود اعلام کرد : حدود 83 کودک از اوایل سال 2017 تاکنون حمله انتحاری اجراء کرده اند در حالی که بوکوحرام سال 2016 از 19 کودک برای اجرای حملات انتحاری استفاده کرده بود. 55 نفر از 83 کودک انتحاری سال 2017 دختربچه و 27 نفر نیز پسر بودند که سن اکثر دختربچه ها زیر 15 سال بود و یک پسربچه شیرخواره نیز به بدن یک دختربچه انتحاری بسته شده بود.

در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد ، آمده است : یونیسف درباره افزایش وحشتناک استفاده از کودکان خصوصاٌ دختربچه ها به عنوان بمب های انسانی در شمال شرق نیجریه بسیار نگران است . استفاده از کودکان برای اجرای حملات انتحاری اقدامی وحشیانه است.  

بوکوحرام از 8 سال پیش شورش مسلحانه خود را آغاز کرده است که در این شورش مسلحانه بیش از 20 هزار نفر کشته شدند و بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و گریخته اند.

رِبِکا دالی مدیر آژانس مشاوره روانی که یک تبعۀ نیجریه ای است ، در مصاحبه با رویترز گفت : از میان 209 نفری که از دست بوکو حرام فرار کرده اند ، تعدادی کودک 4 ساله وجود دارند.

دالی افزود : در میان این صدها نفر 2 دختر هستند که بوکوحرام آنها را برای اجرای حملات انتحاری آموزش داده و به آنان تلقین کرده بود که زندگی آنها فقط با منفجر کردن خود و کشتن تعداد زیادی از مردم ارزش پیدا می کند.

محمد بخاری رئیس جمهوری نیجریه روز دوشنبه این هفته اعلام کرد که دولتش قدرتمندتر از قبل به مبارزه با بوکوحرام خواهد پرداخت.  

کارشناسانی در نیجریه می گویند که گروهکی از بوکوحرام به سرکردگی ابوبکر شیکائو چه بسا باجی  از دولت برای آزاد کردن 82 دختر در ماه مه گذشته دریافت کرده بود و بوکو حرام از این باج برای خرید اسلحه و جذب نیرو استفاده کرده است.

214

پربیننده ترین خبرها