ولیئی به میزان خبر داد

آمادگی کمیته امداد برای خرید دام حاجیان در روز عید قربان

آمادگی کمیته امداد برای خرید دام حاجیان در روز عید قربان
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 12:00

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از آمادگی این نهاد برای خرید دام حاجیان در روز عید قربان خبرداد.

العالم - ایران / اجتماعی

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: در سال جاری با هماهنگی صورت گرفته با دامپزشکی تهران، مقرر شد در ۸ نقطه پایتخت پایگاه‌هایی برای عرضه و ضبح گوسفند در روز عید قربان از سوی کمیته امداد در نظر گرفته شود.

وی افزود: جانمایی در رابطه با راه اندازی پایگاه‌ها صورت گرفته و در این رابطه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در خصوص مکان‌های در نظر گرفته شده برای پایگاه‌های عرضه دام کمیته امداد تصریح کرد: پایگاه اصلی کمیته امداد در خیابان دماوند واقع در شرق تهران خواهد بود. پایگاه دوم امداد در خیابان معلم، انتهای خیابان تختی واقع شده است. یکی دیگر از پایگاه‌ها در منطقه تهرانسر، بلوار اصلی کوچه ۲۲ است.

ولیئی ادامه داد: در انتهای خیابان جیحون، خیابان رنجبر یک پایگاه دیگر خواهیم داشت ضمن اینکه در خیابان دماوند بعد از خاقانی، خیابان قزوین نبش خیابان قلعه مرغی، خیابان شهید بهشتی خیابان شهید جهان آرا و حکیمه تهرانپارس سایر پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) مستقر هستند.

وی با ارائه آماری از دام‌های اهدا شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته به همت مردم تهران، ۷۳۰ راس دام به کمیته امداد تهران اهدا شد که این تعداد معادل ۶ تن گوشت بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ادامه داد: علاوه بر ۶ تن گوشت اهدایی، ۷۰۰ میلیون تومان نیز وجه نقد به کمیته امداد تهران اهدا شد و با این مبلغ دام خریداری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

ولیئی با بیان اینکه " پیش بینی می‌شود در سال جاری گوشت‌های اهدایی شهروندان به کمیته امداد دو برابر شود" اظهارکرد: پیش بینی ما این است که با توجه به تعداد پایگاه‌های مستقر، میزان گوشت‌های اهدایی به کمیته امداد استان تهران برای توزیع در میان نیازمندان دو برابر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که گوشت‌های اهدایی در چه بازه زمانی در میان نیازمندان تقسیم می‌شود؟، گفت: به این خاطر که امکانات سردخانه‌ای کمیته امداد ضعیف است، گوشت‌های جمع آوری شده در همان روز بسته بندی و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با تاکید بر اینکه گوشت‌های اهدایی در اختیار تمام نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار نمی‌گیرد اذعان کرد: گوشت‌های اهدایی در قالب بسته‌های ۲ تا ۳ کیلوگرمی در اختیار خانواده‌هایی که دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه هستند قرار می‌گیرد.

ولیئی افزود: خانواده‌های ایتام با تعداد فرزندان یتیم بیشتر نیز در اولویت بعدی برای دریافت گوشت‌های اهدایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه " کمیته امداد آماده خرید دام برای نیازمندان است" گفت: کمیته امداد این آمادگی را دارد که مبالغ اهدایی از سوی حاجیان را دریافت و نسبت به خریدد دام برای آن‌ها و ضبح دام اقدام کند.

میزان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها