«تیلرسون» دوباره روسیه را به تأمین سلاح برای طالبان متهم کرد

«تیلرسون» دوباره  روسیه را به تأمین سلاح برای طالبان متهم کرد
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 12:56

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را متهم به تامین سلاح برای گروه طالبان و نقض قوانین بین المللی کرد.

العالم-آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: روسیه به طالبان تسلیحات عرضه می کند و این مسلما نقض هنجارهای شورای امنیت سازمان ملل است. البته که ما از این عمل آزرده می شویم و از روسیه می خواهیم که به این موضوع توجه کند.

تیلرسون در پاسخ پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید، در زمان اعلام استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا درباره افغانستان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عرضه سلاح از طرف کشورها اشاره نکرد، گفت: اگر کسی می خواهد برای افغانستان سلاح تامین کند باید از طریق دولت افغانستان این کار را انجام بدهد.

پیش از این هم آمریکا روسیه را متهم به تامین سلاح برای طالبان کرده بود، که وزارت امور خارجه روسیه این موضوع را رد و خواستار ارائه شواهد شده بود.

اما نه مقامات افغانستان و نه فرماندهی نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان شواهدی را ارائه نکردند و تنها به گمانه زنی پرداختند.

به طوری که در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، روسیه تنها با هدف تضمین امنیت شهروندان روسیه در افغانستان و تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح ملی در تماس بوده است.

لازم به ذکر است که ترامپ استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد، وی درباره جنبه های نظامی این استراتژی چیزی نگفت، اما روشن ساخت که به هیچ وجه بحث خروج سریع نیروهای نظامیان این کشور از افغانستان مطرح نیست.

ترامپ همچنین نقش پاکستان در حل و فصل بحران افغانستان را به روشنی تعریف کرد و گفت: اگر پاکستان به پناه دادن تروریست ها در خاک خود ادامه بدهد بسیار ی از منافع خود را از دست خواهد داد و یکی از گزینه ها جایگزین کردن کشور هند به جای پاکستان است که شریک تجاری خوبی برای آمریکا هم هست.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها