کمیته اطلاعاتی سنا تایید کرد؛

 بستن دست ترامپ برای همکاری سایبری با روسیه!

 بستن دست ترامپ برای همکاری سایبری با روسیه!
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 13:36

کمیته امنیتی مجلس سنا با لایحه ای موافقت کرده است که رئیس جمهوری آمریکا را به کسب تکلیف از کنگره پیش از تشکیل واحد سایبری مشترک با روسیه ملزم می کند.

العالم-آمریکا

به گزارش رویترز، کنگره آمریکا در حال بررسی لایحه ای است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به کسب تکلیف از قوه مقننه پیش از انجام هرگونه اقدامی در راستای تشکیل واحد سایبری مشترک با روسیه ملزم می کند.

گفتنی است پیشنهاد تشکیل این واحد سایبری که از همان ابتدا مخالفت کنگره را به دنبال داشت در دیدار رسمی ترامپ و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی در حاشیه نشست جی ۲۰ مطرح شد.

اما این لایحه در صورتیکه توفیق تبدیل شدن به قانون را پیدا کند، تازه ترین مانور کنگره آمریکا برای بستن دست و پای ترامپ در تعامل با روسیه خواهد بود حال آنکه نمایندگان آمریکایی پیشتر وی را به امضای بسته تحریم های جدید روسیه، وادار کردند.

لایحه مورد نظر که در ماه میلادی جولای از تصویب کمیته اطلاعاتی سنا گذشته و متن آن به تازگی علنی شده است، ترامپ را ملزم می کند که با ارائه گزارشی به کنگره بگوید چه اطلاعاتی قرار است با روسیه در میان گذاشته شود و آیا تدبیری برای دغدغه های امنیتی دولتمردان اندیشیده است یا خیر.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها