عکس ... کاریکاتور جدید شارلی ابدو بار دیگر خشم مسلمانان را برانگیخت

عکس ... کاریکاتور جدید شارلی ابدو بار دیگر خشم مسلمانان را برانگیخت
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 10:19

مجله شارلی ابدو با سوء استفاده از دست داشتن چند جوان مغربی تبار در حادثۀ زیرگرفتن مردم با خودرو در بارسلون ، اسلام و مسلمانان را به تروریسم متهم کرد.

العالم - اروپا

هفته نامه شارلی ابدو چاپ فرانسه دیروز چهارشنبه در اولین صفحۀ خود کاریکاتوری درباره حملۀ تروریستی چند روز پیش بارسلون منتشر کرد که نشان می دهد 2 کشته روی زمین افتاده است و جمله " اسلام دین صلح " است، بالای صفحه دیده می شود. کلمه " برای همیشه" هم زیر صفحه نوشته شده است.

شارلی ابدو با انتشار این کاریکاتور بار دیگر خود را در معرض انتقادها قرار داد و حتی مسئولان فرانسوی نیز کاریکاتور توهین آمیز جدید این هفته نامه را تحریک آشکار مسلمانان اروپا توصیف کرده اند.

استفان لوفول سخنگوی پیشین دولت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت: این حرف که اسلام دین کُشت و کشتار است، حرف بسیار نسنجیده ای است.

لوران سوریسو سردبیر شارلی ابدو در واکنش به جدیدترین کاریکاتور توهین آمیز این مجله گفت: کارشناسان و مسئولان برای رعایت حال مسلمانان میانه رویی که به قانون احترام می گذارند، از مطرح کردن سؤالات دردسر ساز دوری می کنند.

سوریسو افزود : بحث و بررسی ها درباره نقش اعتقادات دینی خصوصاً دین اسلام در حملات اسپانیا کلاً پایان یافته است .  

برخی از روزنامه های معروف جهان کاریکاتور جدید شارلی ابدو را آزادی اندیشه وبیان "نمی دانند" بلکه آن را مغایر با آزادی بیان و اندیشه و خدشه دار کردن احساسات مسلمانان می دانند.

دفتر هفته نامه شارلی ابدو در پاریس پایتخت فرانسه ژانویه 2015 مورد حمله قرار گرفت که در این حمله 12 نفر از جمله 4 کاریکاتوریست کشته شدند.

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها