به ارزش 8 میلیارد یورو؛

بزرگترین قرارداد پسابرجامی امضا شد

بزرگترین قرارداد پسابرجامی امضا شد
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 11:26

بزرگترین قرارداد پسابرجامی با اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش بیش از ۸ میلیارد یورو در سئول پایتخت کره جنوبی به امضا رسید.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

این قرارداد امروز (پنجشنبه) از سوی محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی ایران و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی در سئول پایتخت کره جنوبی امضا شد.
قرارداد خط اعتباری با اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش 8 میلیارد یورو (معادل حدود ۱۰ میلیارد دلار) که با تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، بانک مرکزی و سیستم بانکی نهایی شده، امروز (پنجشنبه) به امضاء رسید.

این قرارداد نمونه‌ای از تلاش‌هایی است که منجر به عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی و تولیدی متعددی در کشور خواهد شد و آثار آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، در آینده هر چه بیشتر روشن خواهد شد.

محمد خزاعی در سخنانی در ابتدای مراسم امضای قرداد خط اعتباری بیش از ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره با توجه به سوابق خوب روابط و همکاری فی ما بین و با اشاره به اینکه اقتصاد کره یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و توانمندیهای تکنولوژیکی مطلوبی دارد، امضا و اجرایی شدن این خط اعتباری را  گامی مهم در گسترش روابط بین دو کشور دانست.
وی تصریح کرد که بخش های دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاشهای همکاران بانک مرکزی ایران و طرف کره ای در جریان مذاکرات فشرده ماههای گذشته تشکر و قدردانی نمود.
خزاعی گفت: ۱۲ بانک ایرانی به عنوان بانکهای عامل و طرف قرداد استفاده از این وام خواهند بود.
مدیر اجرایی اگزیم بانک کره جنوبی نیز در سخنانی ضمن تشکر از تلاشهای سازمان سرمایه گذاری و همکاریهای بانک مرکزی و سیستم بانکی ایران، امضا و اجرایی شدن این قرارداد را گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور مبتنی بر تامین منافع  مشترک دانست.
چانگ تصریح کرد: پروژه های متعددی با تایید بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری ایران می توانند از این خط اعتباری بهره مند شوند.
بخش دولتی و بخش خصوصی هر دو می توانند از این خط اعتباری در کلیه پروژه هایی که شرایط استفاده از وام های خارجی را داشته باشد، استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها