درخواست‌ محافل اسرائیلی ... اقدام نظامی علیه ایران در سوریه

درخواست‌ محافل اسرائیلی ... اقدام نظامی علیه ایران در سوریه
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 15:20

تحلیگران و روزنامه‌های اسرائیلی اظهارات تند و مواضع سخت اخیر بنیامین نتانیاهو علیه ایران و حضور این کشور در سوریه را بیانگر استفاده احتمالی از گزینه نظامی در داخل سوریه برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران دانستند.

العالم - فلسطین اشغالی

برخی روزنامه‌های صهیونیستی در خصوص مواضع سخت و لحن تند بنیامین نتانیاهو علیه ایران به دلیل حضور این کشور در سوریه از زبان برخی از تحلیلگران و مسئولان اسرائیلی نقل کردند که احتمال استفاده تل آویو از گزینه نظامی برای مقابله با نفوذ روزافزون ایران وجود دارد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به نقل از تسافی میگان سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مسکو گزارش داد که تل آویو بازیگری اصلی پرونده سوریه است. به همین دلیل، با افزایش حضور ایران در سوریه نقش اسرائیل بیشتر می شود.

تسافی می گوید که نتانیاهو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره حضور محدود ایران در سوریه تحت نظارت روسیه توافق کرد، اما روس ها هیچ قصدی برای اخراج ایرانی ها از سوریه ندارند.

«گیورا آیلند» رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز معتقد است که اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه هیچ گونه اهرم فشاری علیه روسیه ندارد.

آیلند می گوید که «گزینه مناسب جایگزین این است که اسرائیل گام‌های بزرگتر از گذشته بردارد و در صورت بروز رویدادهایی که به نفع آن نیست و یا اینکه منافع اسرائیل به خطر بیفتند، وارد مرحله نظامی در داخل سوریه شود.»

«موشه یعالون» وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی معتقد است که اگر نتانیاهو به تحرکات نظامی علیه ایران در سوریه دست بزند، کار درست را انجام داده است؛ زیرا اگر ایران از مرزهای اسرائیل و سوریه دور نشود، تل آویو حق دارد احساس خطر بکند.

یعالون در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تلاش ایران برای ایجاد متصل کردن تهران به دریای مدیترانه تهدیدی علیه اسرائیل محسوب می شود.

از سوی دیگر، روزنامه معاریو به نقل از ژنرال یوآف گالانت عضو کابینه امنیتی نوشت: خطر اصلی که اسرائیل را تهدید می کند، ایجاد پایگاه نظامی ایران با کمک دو بازویش در لبنان و جولان است.

 

 

پربیننده ترین خبرها