بزرگترین رزمایش روسیه پس از جنگ سرد

بزرگترین رزمایش روسیه پس از جنگ سرد
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 15:14

روسیه خود را برای برگزاری بزرگترین رزمایش از زمان پایان جنگ سرد تاکنون آماده می کند.

العالم - اروپا

روزنامه گاردین چاپ انگلیس امروز پنجشنبه نوشت: روابط روسیه با کشورهای غربی تیره است و با برگزاری بزرگترین رزمایش خود از زمان پایان جنگ سرد تاکنون درپی قدرت نمایی است .

گاردین نوشت : مسئولان غربی و کارشناسان پیش بینی می کنند که بیش از 100 هزار نیرو در رزمایش " زاپاد 17 (به معنای "غرب")" مشارکت کنند رزمایشی که ماه سپتامبر آینده در بلاروس و روسیه برگزار خواهد شد .

گاردین افزود: گفته می شود که رزمایش زاپاد 17 از روز 14 تا 20 سپتامبر برگزار خواهد شد. این در حالیست که روابط واشنگتن و مسکو روز به روز تیره می شود؛ زیرا کنگره آمریکا چندی پیش تحریم های جدیدی را علیه روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016  تصویب کرد.

اولین گروه از نیروهای روسی ماه اوت کنونی برای مشارکت در رزمایش زاپاد  17 به بلاروس خواهند رفت.

روسیه اعلام کرده است که رزمایش زاپاد 17 ارتباطی به تحریم های آمریکا ندارد و این رزمایش را هر 4 سال یک بار برگزار می کند .

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز اعلام کرده است که هیچ طرحی برای نشان دادن واکنش به رزمایش روسیه ندارد و تصمیم ندارد که نیروهای خود را به نزدیکی مرزهای این کشور اعزام کند .

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفرش به استونی درباره رزمایش روسیه مذاکره کرد و از امکان استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در خاک این کشور اروپائی خبر داد.

ژنرال بِن هاگز فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا ژوئیه گذشته در کنفرانسی خبری در مجارستان گفته بود: هر کسی که در نزدیکی منطقه نظامی غربی (یکی از 4 منطقه نظامی ارتش روسیه) زندگی می کند، از شنیدن برگزاری رزمایش (زاپاد 17) احساس نگرانی می کند، هر چند اندک.

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها