تدابیر امنیتی در سراسر اسپانیا تشدید شد

تدابیر امنیتی در سراسر اسپانیا تشدید شد
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 18:28

به دنبال وقوع دو حمله تروریستی اخیر در منطقه کاتالونیا واقع در شمال شرقی اسپانیا که 15 کشته برجای گذاشت، تدابیر امنیتی در سراسر کشور افزایش یافت.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی فرانس24، نیروهای امنیتی و پلیس در مکان‌های مختلف از جمله ایستگاه‌های ارتباطی و مسیرهای گردشگری بویژه در بارسلون مستقر شده‌اند. علاوه بر این، تدابیر امنیتی و حضور نیروهای پلیس در شهرهای بزرگ اسپانیا نظیر مادرید، والنسیا، بیلبائو و سویل سنگین گزارش شده است.
از جمله این تدابیر امنیتی می‌توان به استفاده از پست‌های بازرسی و موانع غیرثابت اشاره کرد که جدا از جنبه‌های امنیتی، آنطور که جواکین فورن، مسئول امور داخلی کاتالونیا گفته است، راحتی شهروندان و گردشگران را هم در نظر دارد.
بدنبال تغییر راهبردی گروه های افراطی در اروپا و بویژه اسپانیا، نهادهای امنیتی نیز در تدابیر مرتبط تجدید نظر کرده‌اند. این موضوع فراسوی مرزهای اسپانیا را هم تحت تاثیر قرار داده است. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال حمله گروه‌های تندرو به کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون، پلیس آلمان موانع بتونی در برابر کلیسای جامع کلن مستقر کرد.
از سوی دیگر کشف نزدیک به 120 سیلندر گاز در جریان بازداشت مظنونان مرتبط با حملات کاتالونیا، گمانه‌زنی‌ها درباره کاربرد ترکیبی خودروهای نیمه سبک و سیلندرهای گاز در حملات احتمالی آینده گروه‌های تندرو را تقویت می‌کند.
این در حالیست که چندی پیش 'خوان ایگناسیو زویدو' وزیر کشور اسپانیا با بیان این مطلب که خطر بالقوه ای این کشور را تهدید نمی کند، تاکید کرد که دولت قصد افزایش تدابیر امنیتی را بیش از اندازه های فعلی ندارد.
وی گفته بود که همه چیز تحت نظارت قرار دارد و خطر جدیدی گزارش نشده است. ما قصد نداریم تدابیر امنیتی را افزایش دهیم.
پیشر برخی مقامات اسپانیا از افزایش تدابیر امنیتی در مراکز تفریحی، تجاری و گردشگری خبر داده بودند.
در حمله خونین پنجشنبه شب یک خودرو ون به عابران در مرکز شهر بارسلون، 15 تن کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. بعد از آن در یک حمله دیگر، مأموران پلیس در یک پست ایست و بازرسی هدف قرار گرفتند.
همچنین یک خانه در شهر «آلکانار» منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه گذشته مرتبط بود.
به گزارش ایرنا، بامداد جمعه نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در یکصد کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار گرفتند که 6 مصدوم برجای گذاشت.
پلیس پنج تروریست مرتبط با این حمله را به ضرب گلوله ازپای در آورد.
بارسلون پس از شهر پاریس، دومین مقصد گردشگران سراسر دنیا در قاره اروپاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها