شرط قطر برای پایان بحران شورای همکاری خلیج فارس

شرط قطر برای پایان بحران شورای همکاری خلیج فارس
جمعه 3 شهريور 1396 - 00:07

یک مقام قطری بر لزوم عذرخواهی کشورهای محاصره کننده قطر از این کشور تاکید کرد.

العالم جهان اسلام 

به گزارش پایگاه وطن، «خالد بن محمد العطيه» وزیر مشاور در امور دفاعی قطر تاکید کرد حل و فصل بحران میان کشورهای حوزه خلیج فارس باید با عذرخواهی کشورهای محاصره کننده قطر از دوحه شروع شود و پس از آن، طرف های درگیر در کویت گفت وگو کنند.

العطیه طی سخنانی درمسکو پایتخت روسیه گفت راه حل بحران میان کشورهای حوزه خلیج فارس آشکار است، عربستان، امارات، بحرین ومصر باید از قطر بابت هک کردن پایگاه خبرگزاری این کشور ونسبت دادن اظهارات دروغین به امیر قطر عذرخواهی ومحاصره این کشور را لغو کنند و سپس برای گفت و گو به کویت بروند.

این وزیر قطری با بیان اینکه دوحه آماده گفت و گو درهمه زمینه ها است، افزود دوحه بارها آمادگی خود را برای گفت و گو مشروط به احترام به حاکمیت این کشور اعلام کرده و حمایتش را از تلاش های کویت برای حل این بحران اعلام نموده است.

العطیه روز چهارشنبه با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دیدار و با وی درخصوص رواط دوجانبه درزمینه دفاعی و توسعه توانایی های دو طرف درهمه زمینه ها به ویژه در زمینه دفاع هوایی تبادل نظر کرد.

دو طرف دراین دیدار، درباره تحولات منطقه خاورمیانه و موضوعات مورد علاقه و مشترک دوجانبه گفت وگو کردند.

دراین دیدار، همچنین راه های همکاری میان قطر و روسیه و امکان مبادله تجارب و برگزاری دوره های آموزشی نظامی بررسی شد و دو طرف از روابط خوب طرفین ابراز رضایت کردند.

روابط روسیه و قطر درزمینه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری و فرهنگی و نیز فنی و نظامی شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده است.

العطیه گفت هدف از مذاکرات با همتای روس خود و مشارکت وی درنمایشگاه «ارتش 2017» توسعه روابط با روسیه در زمینه های دفاعی بنا به توصیه امیر قطر است.

وزیر دفاع روسیه نیز دراین دیدار ابراز اطمینان کرد که همکاری و ارتباط میان روسیه و قطر به توسعه روابط میان موسسات و نهادهای نظامی دو طرف منجر شود و نقشی مشوق را در توسعه هماهنگی دوجانبه درزمینه مبارزه با تروریسم ایفا نماید.

215

 

پربیننده ترین خبرها