نماینده کُرد عراقی: به همه‌پرسی بارزانی نه بگویید!

نماینده کُرد عراقی: به همه‌پرسی بارزانی نه بگویید!
جمعه 3 شهريور 1396 - 22:52

یک نماینده کُرد در پارلمان عراق از شهروندان کرد آن کشور خواست، در همه پرسی استقلال کردستان که قرار است در چهارم مهر ماه آینده برگزار شود، رأی منفی بدهند.

العالم - عراق

هوشیار عبدالله عضو فراکسیون "تغییر" در پارلمان عراق، جمعه در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: رأی مثبت در همه پرسی، به استقلال کردستان نخواهند انجامید و پروژه استقلال، نیازمند تلاش و اخلاص است و افرادی که از مدتی پیش شعار همه پرسی سر داده اند همواره از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و ملی برای به شکست انجامیدن استقلال کردستان تلاش کرده اند.

هوشیار عبدالله افزود: رأی مثبت به همه پرسی یعنی دادن مشروعیت مجدد به چهره های سیاسی شکست خورده و تجار سیاسی که مسئول به وجود آمدن بحران های اخیر در منطقه کردستان هستند. از این رو، دادن رأی منفی در همه پرسی، بهترین راه برای متوقف کردن این باندها و مافیاهای شکست خورده ای است که هیچ برگه دیگری برای بازی در اختیار ندارند و استقلال کردستان را به ابزاری برای دستیابی به اطماعشان قرار داده اند.

این سیاستمدار کرد تأکید کرد: رأی منفی در همه پرسی به منزله دفاع از استقلال کردستان است و تحت هیچ شرایطی نمی توان پرونده استقلال را به کسانی سپرد که برای پر کردن جیب هایشان، در ناکامی کردستان نقش داشته اند.

یادآور می شود در نشست سران احزاب کرد با مسعود بارزانی در هشتم ژوئن گذشته، تصمیم گرفته شد همه پرسی درباره استقلال کردستان در روز 25 سپتامبر آینده (چهارم مهر ماه) برگزار شود. جنبش "تغییر" و "جماعت اسلامی" نشست مذکور را تحریم کرده بودند.

216

پربیننده ترین خبرها