اظهارات وزیر خارجه عراق در باره عملیات تلعفر

اظهارات وزیر خارجه عراق در باره عملیات تلعفر
شنبه 4 شهريور 1396 - 18:13

به گفته ابراهیم الجعفری، وزیرخارجه عراق، نیروهای مشترک این کشور بیش از 70 درصد از وسعت شهر تلعفر در غرب استان نینوا را آزاد کرده اند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم الجعفری، وزیرخارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی با "ژان ایوز لو دریان" همتای فرانسوی خود در بغداد، پیروزی عراق بر گروهک تروریستی داعش را پیروزی همه جهانیان دانست و از نقش مهم فرانسه در پیروزی کشورش در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد نقش مهم فرانسه در این زمینه تقویت شود.

جعفری همچنین دو کشور عراق و فرانسه را قربانیان تروریسم خواند و گفت: تحرکات عراق برای پیگرد تروریست های خارجی که در این کشور جنایات بی شماری را مرتکب شده و به کشورهایشان گریخته اند ادامه داد.

وی بر ضرورت جلوگیری از  گسترش عناصر تروریستی و محاکمه آنها به اشد مجازات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه که به همراه وزیر دفاع این کشور به عراق سفر کرده است نیز در کنفرانس بر حمایت فرانسه از عراق تاکید کرد. 

وی تصریح کرد: در جنگ علیه داعش نباید راه حل سیاسی در سوریه را فراموش کرد.

در همین حال وی خاطر نشان کرد: از تلاش های دمیستورا و تصمیمات ژنو حمایت می کنیم و معتقدیم باید مسئله سوریه از انجماد فعلی خارج شود.

وزیران دفاع و امور خارجه فرانسه امروز شنبه در یک سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شدند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: "ژان ایوز لو دریان"وزیر خارجه فرانسه و"فلورانس بارلی" وزیر دفاع این کشور صبح شنبه وارد بغداد شدند.

بیانیه وزارت خارجه عراق افزود: قرار است این دو وزیر فرانسوی با فؤاد معصوم رئیس جمهوری، حیدر العبادی نخست وزیر و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار کنند.

221

پربیننده ترین خبرها