افزايش اسلام ستيزی در ايتاليا

افزايش اسلام ستيزی در ايتاليا
شنبه 4 شهريور 1396 - 19:14

حملات تروریستی اخیر در  برخی از کشورهای اروپایی و تداوم بحران اوارگان بار دیگر موجب گسترش اسلام هراسی و اسلام ستیزی در ایتالیا شده است.

لفاضی های ضد مسلمانان برخی از شخصیت های سیاسی ایتالیا از جمله لوئیجی برونیارو، شهردار شهر ونیز مبنی بر ممنوعیت گفتن الله اکبر در اماکن عمومی این شهر موجب گسترش احساسات ضد اسلامی در این کشور شده است. شهردار ونیز در اظهاراتی عجیبی گفت: اگر فردی در میدان  سان مارکو شهر ونیز، فریاد الله اکبر سر بدهد  نیروهای امنیتی فوری و بی درنگ به او شلیک خواهند کرد .
در 2 سال گذشته در ایتالیا در پی وقوع حوادث تروریستی در اروپا، ازار مسلمانان به شکل حمله،تمسخر و تهدید افزایش یافته است.
 یک دختر جوان مسلمان گفت:  برخی افراد با توهین و پرتاپ بطری به من و چند دختر دیگر مسلمان حمله کردند. من مانند بسیاری دیگر از مسلمانان مقیم ایتالیا همواره رفتاری درستی داشتم و این صحیح نیست به این شکل با ما برخورد شود.
یک زن دیگر مسلمان گفت: ساعت 6 بعد ازظهر بود که دو مرد در نزدیکی مسجد به من نزدیک شدند و شروع به اهانت کردند. به من گفتند که شما مسلمانان تروریست هستید، باید از کشور ما بروید، اینجا جای شما نیست.
یک شهروند مغربی مقیم ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: متاسفانه مسلمانان در ایتالیا در وضعیت بغرنجی قرار دارند. اسلام هراسی که رسانه های جمعی عامل اصلی ان هستند، زندگی را برای ما در این کشور بسیار سخت کرده است.نگرانی از فشارها علیه مسلمانان در ایتالیا رو به گسترش است.
اوضاع متشنج امنیتی در برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، منجر به توقف مجوز ساخت مسجد در برخی از شهرهای بزرگ ایتالیا شده است. ماتئو سالوینی، رهبر حزب دست راستی اتحادیه شمال با مخالفت ساخت مسجد در شهر میلان در شمال این کشور گفت: با وجودیکه صد هزار مسلمان در شهر میلان زندگی می کنند اما این دلیل نمی شود که انها بتوانند مسجد بسازند. انها می توانند مثل همیشه در خانه هایشان عبادت کنند./منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها