مخالفت اردن با اعطای مصونیت به سربازان آلمانی

مخالفت اردن با اعطای مصونیت به سربازان آلمانی
شنبه 4 شهريور 1396 - 22:28

منابع خبری آلمان اعلام کردند که اردن هنوز با اعطای مصونیت کامل به سربازان آلمانی که قرار است از پایگاه اینجرلیک ترکیه به این کشور منتقل شوند، موافقت نکرده است.

العالم اردن

برلین خواهان مصونیت قضایی کامل سربازان خود در اردن است اما امان این خواست را رد کرده است.

روسیه الیوم روز شنبه در گزارشی نوشت دولت آلمان تاکنون با اردن درباره استقرار نیروهای آلمانی در اردن به توافق نرسیده است.

نشریه آلمانی "اشپیگل" با اعلام این خبر نوشت که دولت آلمان می کوشد تا حدود 250 نظامی ارتش این کشور در مدت زمانی که در اردن به سر می برند، مصونیت کامل از پیگرد قانونی داشته باشند. این موضوعی است که دولت اردن تاکنون با آن موافقت نکرده است.

در نشست امروز وزارت دفاع آلمان اعلام شد: "ما در حال مذاکره هستیم تا در این مورد به توافقی دست یابیم." این در حالی است که به تعویق افتادن استقرار هواپیماهای شناسایی تورنادو در ماه اکتبر در پایگاه "الزرقاء" اردن هم موضوعی نیست که آلمان به آن علاقمند باشد.

در اردن علاوه بر دادگاه های خانواده، دادگاه های اسلامی هم وجود دارد و مسئله ای که آلمان به آن اشاره دارد، مربوط به این دادگاه ها می شود.

به دنبال شدت گرفتن اختلافات میان برلین و آنکارا و پافشاری ترکیه بر مخالفت با دیدار نمایندگان پارلمان آلمان با نظامیان مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک، باعث شد تا آلمان نیروهای خود را از این پایگاه خارج کند.

213

پربیننده ترین خبرها