رزمایش مردمی ونزوئلا برای مقابله با تهدیدهای آمریکا

رزمایش مردمی ونزوئلا برای مقابله با تهدیدهای آمریکا
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 11:38

ارتش و مردم ونزوئلا خود را برای حملۀ احتمالی آمریکا آماده می کنند.

العالم- آمریکا

ارتش ونزوئلا در واکنش به تهدید نظامی آمریکا روز شنبه رزمایشی را برگزار کرد و از مردم خواست که به نیروهای ذخیره برای دفاع از کشور در برابر حملۀ احتمالی آمریکا بپیوندند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دو هفته پیش به ونزوئلا هشدار داد که شاید روزی " گزینه نظامی " را روی میز بگذارد .

ترامپ روز جمعه گذشته نیز دستوری اجرائی را با موضوع ممنوعیت اعطای وام های جدید به دولت کاراکاس و ممنوعیت همکاری با شرکت ملی نفت ونزوئلا امضاء کرد تا بیش از پیش نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را تحت فشار مالی بگذارد .

اطلاعیه ای که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد ، حاکیست : همه شهروندانی که سن آنها بین 18 سال تا 60 سال است ، باید برای دفاع از کشور و ملت در برابر تهدیدهای متجاوزانۀ آمریکا به نیروهای ذخیره ارتش بپیوندند.

 تلویزیون دولتی ونزوئلا تصاویری را پخش کرد که نشان می داد گروهی از مردم تفنگ به دست گرفته اند و فنون رزمی را آموزش می بینند.

دولت ونزوئلا اعلام کرد که 700 هزار شهروند و 200 هزار نیروی نظامی در رزمایش مشارکت می کنند.

تصاویری که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد ، نشان می دهد که جوانان و کهنسالان برای پیوستن به نیروهای ذخیره ارتش وارد مراکز نام نویسی می شوند.

تصاویر دیگر نیز نشان می دهد که آموزش بینندگان به تیراندازی می پردازند و گروهی از فرماندهان در میان داوطلبان سخنرانی می کنند.

نزاع و کشمکش ها در ونزوئلا از ماه ژوئیه گذشته تاکنون درپی تشکیل مجلس مؤسسان که انتخاباتش به درخواست مادورو برگزار شده بود ، افزایش یافته است . مجلس مؤسسان از اختیار و وظیفه قانونگذاری نیز برخوردار است که همین امر باعث رویاروئی مجلس مؤسسان با مجلس ملی (پارلمان) شده است زیرا مخالفان اکثریت اعضای مجلس ملی را تشکیل می دهند.

مادورو اعلام کرد که مجلس مؤسسان تنها امید ونزوئلا برای بازیافتن صلح پس از ماه ها اعتراضات ضد دولتی است .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها