خرید و فروش کالا در حال کوچ به فضای مجازی است

خرید و فروش کالا در حال کوچ به فضای مجازی است
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 18:43

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی با انقلاب تکنولوژی و فناوری اطلاعات همراه است، گفت: خرید و فروش و تحویل کالا از فضای واقعی به مجازی تغییر کرده و هم اکنون معاملات بدون حضور فیزیکی طرفین صورت می‌گیرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

سهراب کارگر در چهارمین کنفرانس صنعت پخش در محل برج میلاد تهران اظهار کرد: صنعت پخش امروزه بازوی توانمندی جهت تولیدکنندگان و واردکنندگان به منظور افزایش فروش و سهم بازار به شمار آید.

وی افزود: ایجاد اشتغال، توجه به نیاز مصرف‌کنندگان و ارائه خدمت به تولیدکنندگان و واردکنندگان، از مهمترین مأموریت‌های صنعت پخش است اما برخی دست‌اندرکاران دولتی صنعت پخش را به عنوان یک کار واسطه‌ای و دلالی به حساب آورده و آن را موجب افزایش قیمت و تورم قیمت تمام شده تلقی می‌کردند اما اکنون جایگاه  صنعت پخش در فرآیند عرضه کالا و خدمات مشخص است.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش ادامه داد: مطالعات انجام شده درباره نظام توزیع در ایران، محصول‌محور و مبتنی بر نظریات و دیدگاه‌های بازاریابی بوده است؛ بخش دیگری از مطالعات نیز درباره شبکه‌های توزیع در ایران با محوریت موضوع اصناف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از فعالیت‌های اجرایی توزیع است اما مطالعه جامع و دارای رویکرد راهبردی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: با تحولات دنیای کنونی، رشد اقتصاد و جهانی شدن، شبکه توزیع کالا و خدمات در حال تغییر و نوین‌سازی است و این صنعت در آینده نزدیک باید شرایط و روش‌های اجرایی خود را همسو با تغییرات پیش ببرد چرا که این تغییرات نه تنها قیمت کالا و خدمات را متأثر کرده؛ بلکه در حال تغییر ماهیت عرضه و تقاضا در داخل کشورها و حتی بهبود رقابت میان کالا و خدمات تولیدی در کشورهای مختلف بوده است.

عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش تأکید کرد:  از مهمترین  این تحولات جایگزینی نهادهای توزیعی سنتی با نهادهای توزیعی نوین است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در گذشته عمدتاً تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان کوچک و بزرگ، بازیگران اصلی شبکه توزیع بودند و در نهایت فروشگاه‌های کوچک و متوسط، وظیفه عرضه مستقیم کالا و خدمات به مشتریان را داشتند اما اکنون نهادهای توزیعی جدیدی چون شرکت‌های لجستیکی طرف سوم، جایگزین بازیگران قبلی در زنجیره تأمین شده‌ است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی با انقلاب تکنولوژی و فناوری اطلاعات همراه است گفت: مسیرهای خرید و فروش تحویل کالا از  فضای واقعی به مجازی تغییر کرده و معاملات در مسیر الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی طرفین صورت می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها