نونهالان تکواندو ایران بر بام جهان ایستادند

نونهالان تکواندو ایران بر بام جهان ایستادند
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 22:52

تیم تکواندو ایران در پایان سومین دوره پیکارهای قهرمانی نونهالان جهان، در مجموع تیمی (دختر و پسر) با کسب 3 مدال طلا، 5 نقره، یک برنز و 106 امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی 

به گزارش فدراسیون تکواندو، سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان از روز پنجشنبه – 2 شهریورماه با حضور 420 تکواندوکار (230 پسر و 190 دختر) از 45 کشور در سالن «المپیک ورزش و جوانان» شرم‌الشیخ آغاز و دقایقی پیش با قهرمانی تیم تکواندو ایران به پایان رسید.
تیم تایلند با 3 طلا، 3 نقره و 3 برنز و 93 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و ترکیه با 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز سوم شد.
پسران کشورمان توانستند با کسب یک مدال طلا، 3 نقره و 48 امتیاز و تنها با یک اختلاف امتیاز از تیم قهرمان بر سکوی نایب قهرمانی جهان بایستند. تیم مکزیک با 3 مدال طلا و 49 امتیاز قهرمان شد و تیم روسیه با یک مدال طلا، 2 نقره، یک برنز و 43 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های مصر و کره‌جنوبی در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.
هدایت این تیم برعهده محمدرضا یاری به عنوان سرمربی، یوسف جنگجو و محمد علوی به عنوان مربی و حامد جعفری به عنوان مربی بدنساز بود. یوسف کرمی نیز مدیر فنی این تیم می‌باشد.
در گروه دختران نیز نمایندگان ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز و با 58 امتیاز سکوی سوم جهان را به خود اختصاص دادند. تیم تایلند با 3 مدال طلا، 2 نقره و64 امتیاز قهرمان شد و تیم ترکیه با 2 مدال طلا، 2 نقره، 2 برنز و 58 امتیاز نایب قهرمان شد. تیم‌های روسیه و مکزیک به ترتیب چهارم و پنجم شدند.
هدایت دختران کشورمان برعهده نیلوفر صفریان به عنوان سرمربی و معصومه محمدیان، راضیه آقاجان‌پور و بهناز مژده به عنوان مربیان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها