امیر اسماعیلی:

هر کشوری به ایران حمله کند در اینجا مدفون می‌شود/ رونمایی از 4 سامانه راهبردی/ دستیابی ایران به فناوری رادارهای متحرک شناسایی

هر کشوری به ایران حمله کند در اینجا مدفون می‌شود/ رونمایی از 4 سامانه راهبردی/ دستیابی ایران به فناوری رادارهای متحرک شناسایی
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 13:24

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: هر کشوری به ایران حمله کند، اگر آمدنش دست خودش باشد که نیست، رفتنش قطعا با خودش نخواهد بود و در اینجا مدفون می‌شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید قرارگاه پدافند هوایی طی سخنانی با بیان اینکه از این موضوع استقبال می‌کنیم که تجهیزات خود در خصوص سامانه‌های مختلف را به سایر نهادها منتقل کنیم، اظهار داشت: امروز 4 سامانه از جمله اتوماسیون سایت‌های جمع آوری اطلاعات به نام صامت1، سیستم متحرک شنود تجهیزات  وسامانه های ناوبری(IFF) به نام سمیع، سامانه هواشناسی سما و همچنین سامانه مدیریت اطلاعات هوانوردی با نام بصیر رونمایی شد.

امیر اسماعیلی در باره سامانه سما گفت: اولین سامانه سامانه کاوشگر جو بالا و دومنظوره به‌نام سما است که برای رصد وضعیت جوی در ارتفاع بالا و سرعت و جهت باد برای پدافند هوایی و پرتابه‌های موشکی بسیار بااهمیت است. این سامانه در سطح بالا توان ارزیابی وضعیت جوی برای موشکهای برد بلند و پروازهای ارتفاع بالا را دارد و امیدواریم در پایان برنامه ششم این سامانه را در کل کشور مستقر کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه صامت 1 تصریح کرد: این سامانه، سامانه‌ای برای شنود است که پسیو عمل می‌کند و این امکان را به شبکه یک پارچه پدافند هوایی می‌دهد تا آنچه که یک سایت کشف می‌کند سایت دیگر نیز آن را کشف کرده و یک تبادل اطلاعات میان دو سایت یا چند سایت صورت گیرد. درست مثل قضیه نشاندن هواپیمای ایساف که توسط سه سایت کشف شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: سامانه صامت 1، سامانه‌ای تماما بومی بوده و به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است و ما این آمادگی را داریم که تجربیات خود را در خصوص این سامانه به سایر بخش‌ها نیز منتقل کنیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به سامانه سمیع نیز اظهار داشت: این سامانه یک سامانه راداری مونوپالس است که امروز خوشحالم از اینکه اعلام کنم به ملت عزیز ایران که تکنولوژی چنین سامانه‌ای را برای اولین بار در سطح منطقه، جمهوری اسلامی ایران بدست آورده است. تکنولوژی ساخت چنین سامانه‌ای در حال حاضر فقط در اختیار چند کشور بوده و سامانه سمیع می‌تواند زیروبم تمام اهداف را در برد متوسط کشف کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر 5 هزار نقطه پدافندی را پوشش می‌دهیم و این قرارگاه پدافند هوایی است که در تمام رزمایش‌ها حضور دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد:  خیلی از سامانه‌ها در  دنیا 24 ساعته نیستند اما ما 24 ساعته هستیم و شما نمی‌توانید کشوری را در دنیا پیدا کنید که 38 سال تحریم باشد و بتواند آنقدر پیشرفت هم داشته باشد 

امیر اسماعیلی گفت: در سال 95، 440 هزار پرواز از کشور عبور کرده و این نشان می‌دهد که ما در استفاده تلفیقی از سامانه‌های مختلف موفق بوده‌ایم. در حال حاضر آمادگی کاملی برای افزایش نقاط پدافندی هم داریم.

وی افزود: کشورمان مزین به نام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است و خوشبختانه قبل از ورود سامانه موشکی اس 300 تمام اتفاقات خوب در کشور رخ داده و امروز سامانه موشکی اس 300 نیز به جمع سامانه‌های پدافندی اضافه شده که این سامانه طبق قرارداد 9 سال پیش باید اجرا می‌شد که اجرا هم شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان با تأکید براینکه هر دشمن متخاصمی که قصد حمله به کشورمان را داشته باشد هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد، گفت: من قاطعانه با تمام شرف و حیثیت سربازی خودم می‌گویم که دشمن اگر آمدنش به دست خودش باشد که به دست خودش هم نیست اما حتما بازگشتش در اختیار خودش نخواهد بود و در این کشور مدفون خواهد شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها