طعنه سنگین عابدزاده به منصوریان

طعنه سنگین عابدزاده به منصوریان
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 17:44

احمدرضا عابدزاده چهره محبوب فوتبال ایران در اظهارات اخیر خود در گفت و گو با خبرورزشی نکته جالبی را درباره تفاوت مربیان ایرانی و خارجی مطرح کرده است.

العالم _ ایران / ورزشی

 زمانی که از عابدزاده درباره اینکه حضور مربی خارجی در استقلال می تواند بحران فعلی این تیم را برطرف کند او پاسخ داد: "مربی خارجی فارغ از بحث کاسبی و احساس می‌آید تمام وقت برای فوتبال تیمش فکر می‌کند، در ایران بیزینسی ندارد که تمرین و جلسه فنی را بپیچاند و به کاسبی‌اش برسد یا در اردو با تلفن دنبال تجارت باشد. مسلماً وقتی تمام فکرش به شغلش باشد، وقت دارد تیمش را آنالیز کند، برنامه‌های متنوع تمرینی و تاکتیکی بگذارد و برایش اهمیت دارد تیم چه جوری فوتبال بازی می‌کند و امتیاز می‌گیرد. مربی داخلی هم از ته دل خواهان نتیجه‌گیری است ولی داریم مواردی که ناخواسته تمرکزش به‌هم می‌ریزد چون فکر کارهای شخصی و تجارت است."

بارها در فوتبال ایران شاهد فعالیت های گسترده مربیان ایرانی در عرصه های دیگر بودیم. آنها سرمربی یک باشگاه هستند اما حضوری فعال در دنیای بیزینس دارند و حتی در زمان حضور در تمرینات با گوشی موبایلشان پیگیر کسب و کار خارج از فوتبالشان هستند. مشخص است در چنین شرایطی همانطور که عابدزاده هم می گوید یک مربی تمرکز کاملی برای پرداختن به تیمش ندارد. در همه جای دنیا سرمربیان فوتبال در طول فصل کاری به جز شغل حساسشان ندارند چرا که حساسیت های این شغل به حدی بالاست که دیگر فرصتی برای پرداختن به کارهای دیگر باقی نمی ماند. همچنین زمانی که هدایت تیمی را به عهده دارید و هم زمان در بیزینس حضور دارید این رفتار به دور از قواعد حرفه ای ورزش فوتبال است.

صحبت های عابدزاده به نوعی می تواند طعنه ای به علیرضا منصوریان سرمربی استقلال باشد که در این سال ها حضوری فعال در بیزینس رستوران داری داشته است. تا کنون تنها به صورت رسمی چندین بار اخبار و گزارش های افتتاح رستوران های او منتشر شده و گفته می شود حتی منصوریان فعالیت های دیگری نیز در این زمینه دارد. این خیلی خوب است که سرمربی استقلال در اندیشه راه انداختن کسب و کاری ویژه در حوزه محبوب رستوران داری است. او انگیزه دارد تا در این کار بهترین باشد اما به شرطی که موقعیت فعلی اش را در فوتبال نداشته باشد. او سرمربی یکی از دو قطب فوتبال ایران است و هیچ دلیلی ندارد در حوزه های دیگر فعالیت جدی داشته باشد.

تنها برای لحظه ای تصور کنید آنتونیو کونته سرمربی چلسی در اوج رقابت های لیگ انگلیس تصاویری را از افتتاح رستورانش در قلب لندن منتشر کند و یا مورینیو خبر از افتتاح بیزینسی در منچستر دهد. به یاد نداریم مربیان فعال در فوتبال وارد بیزینس تازه ای شده باشند و تمام فعالیت های غیر فوتبالی آنها مربوط به دوران بازنشستگی از دنیای مربیگری بوده است.

روزنامه خبرورزشی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها